ABERANT. CFR păstrează în anonimat istoria românilor. Cum împiedică expunerea unei locomotive din 1944?

Lucrările de amenajare a parcului CFR din zona Gării au fost sistate de administrația publică locală din Caransebeș, după ce Administrația Națională a CFR nu dorește să clarifice statutul acelui teren.

Din păcate, echipa de muncitori a Primăriei Caransebeș a efectuat, fără rezultat, mai multe lucrări de amenajare a zonei în care ar fi trebuit amplasată controversata locomotivă primită în administrare de municipalitate din partea Companiei Naționale a Căilor Ferate. Perimetrul de 2.000 de m. p.  se află în zona Gării, la ieșire din oraș spre Reșița și Timișoara. Aici a fost degajată zona, s-a curățat de vegetația uscată și urma să se pregătească postamentul pe care ar fi trebuit urcată locomotiva, alături de alte două vagoane clasice de călători.

„Lucrările au fost deocamdată sistate pentru că nu se dorește donarea terenului, ba mai mult, se vrea un alt tip de contract de împrumut, chiar și pentru locomotiva care urma amplasată în parc ca să poată fi funcțională, pentru ca în situații de urgență să se poată deplasa”, informează surse din cadrul Primăriei Caransebeș.

Locomotiva cu aburi, construită la 1944 pentru Armata Germană, se află în întreținerea municipalității. A staționat 27 de ani în aer liber în Remiza Subcetate, fără nicio întrebuințare, după care a fost transportată la Jimbolia, unde ar fi trebuit să fie întreținută și protejată anticoroziune pentru expunerea ei ca piesă de muzeu.

La solicitarea conducerii primăriei Caransebeș, administratorul locomotivei, Societatea Națională Căile Ferate Române, și-a dat acordul pentru mutarea ei în orașul de pe Timiș și Sebeș.

Municipalitatea speră ca până la urmă locomotiva să fie expusă împreună cu un vagon de epocă, într-un scuar din zona Gării Caransebeș, pe DE 70, pentru a evidenția o garnitură din perioada interbelică, evocând astfel activitatea angajaților CFR din municipiu, de-a lungul timpului.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/