Termenul “advertorial” este un amestec între cuvintele “advertising” (publicitate) și “editorial” (editorial). A pătruns în limba română concomitent cu dezvoltarea mediului online.
A fost utilizat pentru prima dată în anii 1940 pentru a descrie o formă de publicitate care seamănă cu conținutul editorial al unei publicații. Seamănă cu un articol, un editorial, o recenzie și este adesea confundat cu un text aparținând mediului în care se publică. Însă nu este, advertorialul fiind plătit de un „advertiser” pentru a promova un produs, un serviciu sau o marcă, un eveniment…
În continuare vă oferim ideile principale de care trebuie sățineți seama când creați un text care face reclamă. Bineînțeles că prima și cea mai importantă este ca dvs să fiți creatorul propriu-zis. Pentru că nimeni nu va ști mai bine decât dvs pe ce trebuie să se axeze advertorialul. Alftel spus, chiar dacă practic vă scrie altceineva textul, dvs să supravegheați direct conținutul.
» EDB promovează afaceri, site-uri, magazine online…
Nu vă pierdeți în descrieri plictisitoare și care lasă poanta la sfârșit. Astfel de creații nu mai sunt gustate de public. Oamenii nu mai au timp și vor să afle „din prima” calitățile serviciului pe care-l oferiți, nu mai au răbdare să parcurgă texte lungi sau să privească zeci de fotografii. Așadar, începeți tare, agățați vizitatorul și nu folosiți expresii de genul „află ce” sau „vezi cum” ori altele asemănătoare.
Încercați să vă impresionați cititorii încă din primele propoziții. În general, cei care citesc un advertorial știu la ce se referă serviciul sau produsul pe care-l oferiți, de aceea ei vor să afle cu ce se deosebește față de altele similare. Satisfaceți-i curiozitatea! Începeți cu cel mai mare avantaj pe care-l au dacă vor cumpăra de la dvs! Prin urmare, adăugați-le imediat un buton de vizitare, un link, o trimitere, un baner, un buton de achiziție…
Acestea se numesc generic butoane CTA – „call to action”, ele îndeamnă vizitatorul să facă o acțiune! Să cumpere sau să vadă ceva…
» Site-urile și social media, mai sunt utile website-urile?
Cel mai adesea veți fi furați de nevoia de a comunica, de a expune și de a vă licita ceea ce oferiți. De a face comparație cu alte afaceri, cu alte servicii. Nu cădeți însă în boala unor texte care amestecă totul. Fiecărei idei să-i corespundă un bloc de text cu un subtitlu, eventual la sfârșitul acesteia un buton CTA.
Corpurile de text separate, cu subtitluri proprii, ușurează navigarea iar vizitatorii vor aprecia acest lucru.
Este o idee falsă aceea de a nu pomeni numele afacerilor concurente, să nu le faceți reclamă! De exemplu, dacă aveți un magazin de electrice, puteți să puneți linkuri spre Philips, spre Tungsten. Vă veți crea o imagine corespunzătoare, adică electrică. În schimb, dacă pomeniți de un supermarket iar acolo prețurile sunt mai mici, vă veți face un deserviciu. Pentru că oamenii interesați vor fi curioși…
Dacă nu sunteți prezenți în social media (Facebook, Instagram, Linkedin, X…) nu existați! Deci dacă nu se vorbește despre dvs pierdeți bani. Postați pe Facebook dar nu la grămadă, selectați vizitatorii din grupuri interesate de subiectul afacerii dvs! Adică atrageți-vă vizitatori calificați!
Poate fi găsit în reviste, ziare, pe site-uri web sau în alte forme de media. Advertorialele sunt concepute pentru a induce cititorilor sau vizitatorilor ideea că acestea sunt conținut editorial independent, dar de fapt promovează interesele comerciale ale celor care le plătesc și le controlează. De obicei, advertorialele sunt marcate în mod distinct pentru a evidenția că sunt publicitate plătită. De regulă cu litera P în paranteză. De fapt, normele deontologice și chiar legislația recomandă sau impun presei să marcheze distinct conținutul publicitar.
Pe plan general, un advertorial servește scopurilor publicitare prin mijloacele descrise mai sus. În particular, ele promovează un site, un produs, un candidat în alegerile locale prin introducerea de fotografii sau clipuri specifice și/sau linkuri de direcționare. Advertorialul ajută pentru că face publicitate directă. Apoi, în mod indirect, advertorialul crează trafic către adresa web unde se află conținutul de promovat.
În cazul site-urilor web, a conturilor de social media promovate prin advertoriale, cu cât există mai multe vizite, cu atât acestea sunt mai bine văzute de motoarele de căutare. Prin urmare, raportat la efectul unui advertorial prezența dvs în mediul online, popularitatea subiectului promovat, relevanța afacerii până la urmă sunt puternic influențate de câțiva factori:
numărul de vizitatori;
importanța site-ului de unde ne vin vizitatorii – una este să fie un site de știri cu sute de vizitatori pe minut și cu totul altceva un blog obscur;
tehnica de realizare și impactul advertorialului;
Articolele publicitare, forma lor, dimensiunea și conținutul sunt în plină evoluție. Este necesar să fiți permanent la curent cu modalitățile de promovare, cele mai bune tehnici. De exemplu, ideea de a pune un Chatbot să vă scrie conținutul nu este neapărat foarte bună. Aceasta deoarece, până acum cel puțin, textele scrise de inteligența artificială sunt generaliste. Dvs aveți nevoie să vă deosebiți de concurență, să scoateți în evidență avantajele pe care le oferiți.
Puteți în schimb să folosiți imagini generice produse de AI. Deși, cel mai bun mod în care puteți ieși în evidență este să folosiți propriile imagini. Cele făcute cu telefonul mobil sunt foarte bune. (Desigur, dacă nu cumva sunteți fotograf și atunci n-ar fi o idee chiar excelentă.)
În general, trebuie să rețineți ideea că un advertorial scris cu AI va fi imediat identificat de motoarele de căutare și nu va fi extrem de apreciat, cel puțin aceasta este intenția. Google a și declarat că și-a ajustat algoritmul pentru depistarea textelor făcute de AI. Motivația este simplă: inteligența artificială, la ora actuală, „fură” textele scrise de alții, adică de oameni.
Vom încerca să vă oferim și-n continuare cât mai multe tehnici de promovare.
» Mai multe despre ce înseamnă un advertorial – vezi pe Wikipedia