11 oferte pentru modernizarea căii ferate Timișoara – Arad. Grindeanu: „Se va circula cu până la 160 km/h”

cale ferata1

Ministrul Transporturilor anunță că au fost depuse 11 oferte pentru modernizarea căii ferate Timișoara – Arad pe o lungime de 76 de kilometri. La finalul lucrărilor, „se va putea circula cu viteze de până la 160 km/h”, spune Sorin Grindeanu.

Avansează lucrurile în ceea ce privește proiectul privind modernizarea căii ferate Timișoara – Arad. Sorin Grindeanu a anunțat că au fost depuse 11 oferte pentru reabilitarea secțiunilor Timișoara – Ronaț Triaj și Ronaț Triaj – Arad.

După semnarea contractelor vor fi modernizați aproximativ 76 de kilometri de cale ferată, pe care se va putea circula cu viteze de până la 160 km/h. Cele două contracte vor avea o valoare totală estimată de 3,917 miliarde de lei și vor fi finanțate prin fonduri externe nerambursabile. Pentru fiecare contract în parte durata pentru proiectare și execuție va fi de 42 de luni, din care 6 luni proiectare și 36 de luni execuție”, a afirmat ministrul Transporturilor.

Lotul 3, cuprins între Timișoara Est și Ronaț Triaj, pentru care au fost depuse șase oferte are o lungime de aproape 14 kilometri. În plus se vor mai executa lucrări de construcție, reconstrucție, reparaţii sau reabilitare la trei poduri, trei podeţe, nouă pasaje denivelate și o trecere la nivel. De asemenea, se vor construi și două podeţe de descărcare.

Lotul 4, cuprins între Ronaț Triaj și Arad, pentru care au fost depuse cinci oferte, are o lungime de 55 kilometri. Contractul va cuprinde și modernizarea liniei de cale ferată Aradu Nou – Glogovăț pe o distanță de aproximativ șapte kilometri. Potrivit ministrului Transporturilor, și pe lotul 4 se vor executa lucrări de reconstrucție, reparaţii sau modernizare la șase poduri, 30 podeţe, șapte treceri la nivel și 15 pasaje denivelate. Totodată, vor fi construite și nouă podeţe de descărcare.

Pe mare parte din traseul celor două loturi calea ferată se va dubla. Vor fi modernizate inclusiv instalațiile de energoalimentare, liniile de contact, telecomunicațiile, semnalizarea și centralizarea”, a detaliat Sorin Grindeanu.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/