Italienii din Glimboca vor sânge proaspăt de la Liceul „Dacia” din Caransebeş!

Elevii de la Liceul Tehnologic „Dacia“ din Caransebeș sunt interesați de găsirea unui loc de muncă chiar după terminarea liceului, astfel că la inițiativa directorului instituției, Florin Bogdea, 30 de elevi din clasele terminale au vizitat una dintre cele mai profitabile companii din zona Banatului Montan, firma Custom Production Europe din comuna Glimboca.  

Aici elevii au aflat că societatea, care face parte din Custom Grup, cu sediul principal în Italia, este singura companie din România care produce case de marcat pentru întreaga lume. În cei 12 ani de activitate la Glimboca, firma s-a extins cu hala de producție și absoarbe mâna de lucru de la Glimboca, Caransebeș și zonele învecinate, precizează Gianluca Dodi, manager de producție.

„Totul a început cu 5 persoane în anul 2006, se produceau 100 de mecanisme termice pe zi, dar s-a construit și dezvoltat foarte repede, atât în ceea ce privește productivitatea, cât și dimensiunea, trecând de la 150 mp în anul 2006, la 2500 mp în anul 2015, iar acum ajungând la 4000 mp și un personal de 100 de angajați. Totul ține de seriozitate și de dorința de a câștiga un salariu bun, într-un mediu curat și performant. Noi ne dorim o colaborare cu conducerea liceului, deoarece credem că putem să-i ajutăm pe tineri că perceapă ceea ce înseamnă partea practică, nu doar teorie ce se învață la școală. Acesta este un prim pas, dar cred că pe viitor putem colabora”, a declarat Gianluca Dodi, manager de producție în cadrul companiei.

În prezent se produc mai multe tipuri de imprimante termice și case de marcat distribuite în toate colțurile lumii. Elevii au putut urmări cum se asamblează o casă de marcat, care sunt sectoarele de activitate, cum se testează calitatea produsului și cum se certifică această calitate ca garanție a produsului vândut pe piețele din China, USA, Slovacia, Cehia, Italia. Elevii au rămas impresionați și au declarat că vor lua în considerare depunerea unei cereri de angajare la absolvirea liceului.

Următoarea etapă de dezvoltare a companiei este introducerea produsului și pe piața din România, pentru care așteaptă certificarea pentru primele contracte, asta însemnând că firma va mai avea nevoie de forță de muncă, în următoarele 3-4 luni fiind nevoie de încă 30-40 de angajați.

Potrivit directorului școlii, prof. Florin Bogdea, o variantă bună de practică pentru elevii liceului ar fi învățământul dual, care se poate implementa în viitorul apropiat printr-o colaborare între școală și companie.