STUDIU. Românii vor cheltui, în medie, 340 de lei pentru cadourile de Moș Nicolae

Românii vor cheltui, în medie, 340 de lei pentru cadourile de Moș Nicolae, mai mult decât anul trecut, când alocau 318 lei, cele mai căutate cadouri fiind dulciurile și jucăriile, potrivit unui studiu realizat de Mednet Marketing Research Center, publicat marți.

Conform studiului, cei mai mulți intenționează să cheltuie cu această ocazie între 100 și 250 de lei (44%), în timp ce aproape 32% scot din buzunare între 251 și 500 de lei, iar 16% cheltuie peste 500 de lei.

Deşi în oraşele mici intenţia de cumpărare este mai mare, suma medie pentru cadouri este mai mică decât în oraşele cu peste 100.000 de locuitori.

Ca tendinţă, lista de cadouri a Moşului seamănă cu cea de anul trecut, cele mai căutate fiind dulciurile (72,5%), jucăriile (45,3%) şi articolele de îmbrăcăminte/încălţăminte (40,3%). La aceasta, se adaugă fructele, cosmeticele/parfumurile sau cărţile. De asemenea, au fost menţionate şi cadouri precum bijuterii, electrice/electronice/electrocasnice, smartphone/tabletă sau excursii/călătorii. Moșul aduce și bani (4,4%).

Studiul a fost realizat online, pe un eşantion la nivel național urban (orașe mici – sub 30.000 locuitori, orașe mijlocii – 30.000-100.000 locuitori, orașe mari – peste 100.000 locuitori) în perioada 24 – 29 noiembrie 2017. Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 882 de persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 de ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,30%.