Rupți de lume! Consiliul Județean Caraș-Severin îi lasă fără locuri de muncă, fără asistență medicală și pe copii îi obligă să abandoneze școala!

Avertismentul e lansat de primarul comunei Berliște, Nicolae Orăvicean, și este tras nu de ieri, nici de azi, ci de la preluarea mandatului! Situația e într-adevăr critică, iar oamenii din localitățile de pe DJ 573 A se pregătesc să vină peste cei ce conduc județul și îi cer primarului să acționeze în instanță administrația publică județeană, administratorul unui drum care reprezintă o adevărată bătaie de joc la adresa cetățeanului.

DJ 573A Nicolinț – Iam ar trebui închis pentru că efectiv pune în pericol viața oamenilor. Este un adevărat dezastru, un pericol public. O spune deschis primarul Nicolae Orăvicean, o recunosc și angajați din Consiliul Județean Caraș-Severin și chiar din Inspectoratul de Stat în Construcții. Și totuși drumul este, oficial, circulabil! Doar pentru că este singurul, nu există nicio altă legătură cu drumul național Oravița – Moldova Nouă. „Drumul Județean este în administrarea Consiliului Județean și ei trebuie să facă toate diligențele. Eu față de ei mi-am făcut datoria, o să revin cu alte adrese, cu fundamentări, cu argumente solide. Până la urmă este singura cale de acces, nici trenul nu circulă pe aici. Toate domeniile de activitate de pe raza comunei sunt afectate, domeniul economic, social, educația, administrația. Totul este afectatdin cauza drumului”, a explicat edilul-șef, care a trimis rafturi întregi de documente Consiliului Județean. În zadar! Cel puțin deocamdată.

Drumul Județean 573 A este atât de prost încât, la nevoie, ambulanța sau pompierii au toate șansele să ajungă prea târziu, iar transportul public, reintrodus începând cu data de 1 septembrie 2016, poate deveni din nou amintire. „Nu era niciun mijloc de transport. Am introdus autobuzul, deci există. Firma de transport îmi trimite lunar câte o hârtie în care îmi spune «Domnule, eu mă retrag dacă nu se întâmplă ceva cu acest drum». Deja și-a distrus un autobuz, al doilea este și el aproape pe butuci. Microbuzul școlii s-a distrus! Este în a treia reparație privind suspensia și direcția. Cetățenii, să nu mai vorbesc, problema economică, să nu mai vorbesc. Holdingul Bardeau acționează cu cinci firme pe raza comunei, navetează în jur de 50-60 de angajați, plus partea de producție. Circulă utilaje, cisterne, mașini cu cereale, au activitate de mare anvergură care se ridică la sute de mii de tone de transport dinspre zona noastră înspre alte județe, plus ce aduc ei, materie primă, îngrășăminte, semințe”, dezvăluie Nicolae Orăvicean.

Acesta mai spune că în mare măsură s-au rezolvat problemele ce țin de administrația locală, de dezvoltarea durabilă și calitatea vieții: apă, canalizare, străzi laterale asfaltate, chestiuni culturale. Degeaba însă toate astea dacă drumul până la Berliște, care măsoară doar șapte kilometri de la Nicolinț, se prezintă în condiții greu de imaginat. Uniunea Europeană ne dă bani tocmai pentru a stopa subdezvoltarea la care ne condamnă niște instituții care nu își fac treaba, începând de la nivel guvernamental, până la nivel județean. Nu putem stopa asta dacă nu rezolvăm problema căilor de acces. Au fost și accidente, probleme de securitate sunt, a recunoscut și Poliția Rutieră, și Inspectoratul de Stat în Construcții, dar au zis că nu pot face nimic pentru că ar însemna să închidă jumătate din drumurile județene. Oamenii îmi cer să dăm în judecată Consiliul Județean. Ne mirăm că suntem județul de pe penultimul loc ca și dezvoltare, locuri de muncă, infrastructură… De ce?! Pentru că niciodată nu s-au analizat corect și realist impactul economic, potențialul turistic, situația socială. Cred că zona Oravița este cea mai vitregită, nu cred că este alta mai vitregită! Eu vorbesc în cunoștință de cauză, pentru că eu cunosc județul dintr-o altă perspectivă și lucrez cu atâtea primării, administrații locale, am lucrat pe chestiunea de dezvoltare locală sau dezvoltarea zonală. Și în zona Alba sunt situații de genul acesta, dar Oravița chiar a fost lăsată într-o paragină”, a afirmat Orăvicean pentru expressdebanat.ro.

Investițiile Holdingului Bardeau, blocate în gropi

Holdingul Bardeau a ajuns să cumpre aproape tot terenul agricol din zona Oravița și intenționează să-și extindă afacerile în zonă. E vorba despre mai multe unități de procesare. A venit însă din partea reprezentanților firmei o întrebare firească: Dar cu drumul ce facem?! Întrebare pe care primarul Orăvicean o tot adresează celor ce conduc Consiliul Județean. „Am discutat cu președintele, cu vicepreședintele, toată toamna, inclusiv în luna ianuarie am avut o discuție cu vicepreședintele care a zis că se vor strădui și că vor prinde drumul la reparații anul acesta în buget și că, într-o variantă mai bună, o modernizare complexă a întregului DJ 573 A pe Ministerul Dezvoltării, ori PNDL, ori CNI. Am discutat în sensul acesta și cu doamna Luminița Jivan, care a fost motorul acțiunilor de dezvoltare și de reglementare a problemelor de infrastructură până la alegeri. Acum, din postura de deputat, sper să facă și mai mult decât s-a discutat. Trebuie neapărat să ne apucăm măcar de reparații, nu se mai poate!”, a mai spus primarul comunei Berliște.

Ar mai fi de spus poate doar faptul că situația preluată de Hurduzeu și Popovici a fost una dezastruoasă, deci nu li se poate imputa mare lucru. Sunt discutabile însă încercările mult prea timide sau chiar inexistente ca vinovații pentru acest dezastru valabil la nivel de județ să plătească.