Românii se uită întâi la bani! Apoi pleacă în vacanță!

Obiectivele de interes și de frumusețea împrejurimilor sunt foarte importante pentru români atunci când aleg cazare pentru vacanță, dar întâi și întâi se uită la bani!

Potrivit studiului internațional despre călătorii inițiat de specialiștii momondo în 2017 , prezentat de Mediafax, review-urile, recomandările prietenilor sau familiei și calitatea serviciilor oferite de către personal sunt mai puțin importante. Același studiu arată că majoritatea românilor preferă hotelul ca formă de cazare, opțiune aleasă de mai mult de jumătate dintre cei care se răsfață cu un concediu. Același procent se uită mai întâi la preț atunci când aleg hotelul în care doresc să se cazeze pe timpul vacanței, indiferent de categoria de vârstă.

„Când vine vorba de bugetul pe care sunt dispuși să îl plătească pentru o noapte la hotel, cei mai mulți români (46%) alocă între 81 și 190 de lei, iar aceștia sunt în special cei cu vârsta cuprinsă între 18 și 22 de ani. Dacă ne îndreptăm atenția către costuri mai ridicate, aici îi întâlnim în principal pe cei între 36 și 55 de ani, aproximativ un sfert dintre participanții la studiu, care sunt gata să plătească până la 270 de lei pentru o noapte la hotel”, spune Mircea Giurcă, Marketing Manager momondo România.

Odată găsit hotelul convenabil din punct de vedere al costurilor, românii țin cont de cât de aproape se află acesta față de obiectivele turistice de interes pentru ei. 41% dintre respondenți caută o amplasare cât mai centrală a hotelului, un al doilea criteriu-cheie întâlnit deopotrivă în cazul spaniolilor (50%), francezilor (41%) și italienilor (40%).

Pe locul trei în topul priorităților românilor atunci când aleg la ce hotel se cazează pe durata vacanței este cadrul în care se află acesta. Pentru 32% dintre conaționali un factor important de decizie este frumusețea zonei în care este situat hotelul. Cei care împărtășesc această viziune sunt, de asemenea, francezii (32%) și italienii (39%).

Pentru aproximativ un sfert dintre români este de preferat ca hotelul ales pentru vacanță să fie inclus într-un pachet turistic de tip all-inclusive sau în excursii organizate. Calitatea serviciilor oferite de către personalul hotelului este importantă, însă, pentru doar 19% dintre români, în principal pentru cei cu vârsta cuprinsă între 36 și 55 de ani. Cu toate acestea, comparativ cu prioritățile menționate de ceilalți respondenți la nivel internațional, românii fac parte din călătorii care sunt cei mai atenți la calitatea serviciilor oferite de hotelul la care se cazează, alături de respondenții din China (28%), Turcia (27%) și Rusia (23%).

Studiul a fost realizat în 2017 la inițiativa momondo în rândul utilizatorilor din România și din alte 22 de țări la nivel mondial. Cercetarea despre obiceiurile de călătorie ale românilor are la bază răspunsuri venite de la aproximativ 1.000 de respondenți din întreaga țară, femei și bărbați, cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani.