Românii s-au îndatorat la bănci, în 2016, ca să-și cumpere televizoare și frigidere

1000x100 (2) untitled design set 970x90 px
untitled design set 970x90 px
gif card de energie dacus 1000x100 alv bannerexpressbanat resita 1000x100px ian24
casinoherculane by sungarden alv bannerexpressbanat resita 1000x100px ian24

Românii s-au împrumutat anul trecut ca să-și cumpere bunuri de folosință îndelungată și să-și amenajeze casa. Puțini s-au îndatorat la bancă pentru a-și achiziționa o locuință. Creditele de consum au fost luate, în medie, pe trei ani.

Persoană căsătorită, din mediul urban, cu venit de peste 1.200 de lei. Acesta este profilul celui care a luat un credit bancar anul trecut. Cei mai mulți au luat credite de nevoi personale, care trebuie rambursate în circa trei ani, valoarea acestora fiind de aproximativ 4.000 de euro.

„În 2016, doi din trei clienți care au contractat un credit au ales un credit de nevoi personale și doar unul din zece a ales un credit pentru locuință. Românii investesc preponderent în amenajări ale caselor, bunuri de folosință îndelungată, achiziția de locuințe în special în imobile și ansambluri rezidențiale vechi”, a declarat, pentru Mediafax, Ștefan Radu, Head of Retail Business Areas, ING Bank.

Acesta spune că, în medie, valoarea creditelor de nevoi personale este de circa 20.000 de lei, iar perioada de rambursare, de trei ani. În ceea ce privește creditele pentru casă, acestea sunt în medie de 180.000 de lei, pentru perioade de 25-30 de ani.

Și Roxana Rebegeanu, Head of Retail Banking, Garanti Bank susține că cei mai mulți clienți ai băncii au ales creditele de consum.

„În 2016, clienții Garanti Bank au avut un apetit mai ridicat pentru creditele de consum, atât prin prisma finanțărilor noi, cât și prin prisma refinanțărilor externe. De asemenea, clienții au manifestat un interes semnificativ și pentru creditele destinate investițiilor imobiliare, atât pentru achiziție, cât și pentru refinanțarea altor credite cu aceeași destinație, contractate de la alte bănci. Raportat la numărul total de credite noi înregistrate anul trecut, creditele de nevoi personale fără ipotecă au reprezentat, la finalul anului 2016 aproximativ 71,7%, iar creditele imobiliare 15%”, a precizat, pentru Mediafax, Roxana Rebegeanu.

Astfel, pentru creditele de nevoi personale fără ipotecă, valoarea medie înregistrată în 2016 a fost de peste 6.000 de euro, iar perioada medie de rambursare, în acest caz, a fost de patru ani. Valoarea medie împrumutată în 2016, la nivelul creditelor imobiliare, a fost de 54.000 de euro, în timp ce perioada medie de rambursare a fost de 24 ani.

Faptul că împrumuturile de nevoi personale au fost cele mai bine vândute de bănci în anul care a trecut este întărită și de reprezentanții BCR, care au declarat, pentru Mediafax, că valoarea acestor tipuri de împrumuturi a echivalat cu cea a creditelor imobiliare, numărul celor de nevoi personale fiind cu mult mai mare decât în cazul celor pentru achiziții imobiliare.

1000x100 (4)
publicitate ziar expresb 1000x100 pizzeria Dimitrios 1000x100
publicitate ziar expresb 1000x100
1000x100 (3)
promovare banner maxagro Muzeul TM
gif card de energie dacus 1000x100 Brantner 1000x100px

„De exemplu, în cazul creditelor de investiții imobiliare, valoarea creditului a fost de aproximativ 150.000 de lei, cu o perioadă medie de rambursare de 260 de luni”, au spus reprezentanții BCR.

În ceea ce privește profilul celui care s-a împrumutat la bancă în anul care a trecut, acesta este persoană căsătorită, din mediul urban, cu venit de peste 1.200 de lei.

„Clienții ING care aplică pentru un credit sunt preponderent din mediul urban, căsătoriți, cu vârste între 26 și 41 de ani, de regulă, cu venituri peste 1.200 de lei, media fiind de circa 2.500 de lei”, a precizat Ștefan Radu.

Clientul Garanti este tânăr, are peste 30 de ani, studii superioare, venituri peste medie și locuiește în zona urbană, conform reprezentanților băncii.

„Profilul diferă în funcție de vârstă, în condițiile în care necesitățile sunt diferite de la o etapă a vieții la alta. Tinerii până în 25 de ani, necăsătoriţi, accesează, în general, un credit de consum, cu un card de credit ataşat. Clienţii între 25 și 35 de ani optează pentru creditele standard de consum, ce pot atinge câteva mii de euro, în echivalent lei, deoarece se gândesc deja la necesitățile unei case sau chiar la o casă, ori călătoresc destul de mult”, arată reprezentanții BCR.

După vârsta de 35 de ani, clienţii se îndreaptă către un credit imobiliar, fie la Prima Casă, fie un produs standard și încep să economisească. Sunt, în general, persoane care au deja zece ani vechime în muncă, au o stabilitate și își întemeiază o familie, au copii. După vârsta de 50-60 de ani, clienții aleg, în general, numai credite de consum, însă cei mai mulţi economisesc.

1000x100 (4) publicitate si promovare online banner maxagro STPT job 1000x200
1000x100 (2) STPT job 1000x200
publicitate Timisoara banner maxagro STPT job 1000x200
1000x100 untitled design set 970x90 px
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/