Protecția Consumatorilor: o treime din produsele verificate sunt cu abateri

Comercianții cărășeni ,,uită” să retragă de pe raft berea, biscuiții, dulciurile și nuca de cocos, toate cu termen de valabilitate depășit. Un control al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Caraș-Severin a scos la iveală abateri privind calitatea, etichetarea, depozitarea și modul de comercializare a alimentelor ușor perisabile.

Acțiunea comisarilor cărășeni a vizat 31 de operatori economici din județ, la care au fost controlate produse în cantitate de 500 de kilograme, cu o valoare totală de circa 8500 de lei. Abateri au fost găsite la o treime din produse, adică la aproape 160 de kilograme, cu o valoare la vânzare de 1620 de lei, a precizat Florentina Popa, comisar la CJPC Caraș-Severin.

Deși sancțiuni au fost aplicate și pentru etichetare incompletă sau deteriorată, pentru absența prețului pe produse vândute la vrac sau pentru folosirea unor mijloace de măsură neverificate metrologic, o atenție aparte o reține vânzarea de produse alimentare cu termenul de valabilitate depășit. Spre exemplu, un operator economic a primit o amendă de 2000 de lei pentru că avea la vânzare bere, nucă de cocos, biscuiți și dulciuri cu termen de valabilitate depășit. Valoarea mărfii nu este deosebit de mare, de doar 220 de lei, însă comisarii de la protecția consumatorilor au oprit definitiv de la vânzare marfa expirată și au dispus distrugerea ei. Un alt comerciant va plăti o amendă de 5000 de lei pentru că a comercializat legume și fructe (pepeni, usturoi, banane și ceapă) inducându-și clienții în eroare cu privire la țara de proveniență a mărfii.

În total în ultima ,,campanie” a Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Caraș-Severin au fost aplicate 15 amenzi contravenționale al căror cuantum atinge 21.500 de lei. Au fost oprite de la comercializare 133 de kilograme de produse alimentare. Doar într-o săptămână.

Controalele vor continua, a dat asigurări comisarul Florentina Popa, care a mai amintit că o importanță deosebită în acțiunile instituției de control a calității produselor pe care cetățenii le achiziționează este reprezentată de soluționarea sesizărilor venite tocmai de la consumatori, dar pentru aceasta oamenii trebuie să ia atitudine și să raporteze orice problemă cu care se confruntă.