Nelu Popa, un primar de cursă lungă şi vioaie

ioan popa investire

Raportul de activitate pe 4 ani al primarului Nelu Popa a fost deja completat pe jumătate! Dacă nu mă credeţi, voi fi şi mai explicit. După nicio lună în funcţia de primar, Popa şi-a finalizat raportul de activitate pe un an şi jumătate din cei 4 ani de mandat!

S-a întâmplat chiar în timpul şedinţei din această lună a Consiliului Local Reşiţa, expunerea primarului fiind votată în pofida opoziţiei consilierilor PSD. Totul a început odată cu propunerea acestuia ca maşina pe care o foloseşte la serviciu să aibă alocaţi bani pentru 250 de litri de combustibil lunar. În zadar au întrebat pesediştii de unde şi cum a rezultat acest necesar de combustibil. „S-a votat, mergem mai departe!”, a fost argumentul suprem al primarului Popa, aflat la umbra majorităţii liberale din Consiliul Local. Dacă Nelu Popa s-a sfiit să ofere cifre necredincioşilor social-democraţi, ne-am propus să îl ajutăm noi.

La un consum mediu de 7,5 litri la suta de kilometri şi dispunând de 250 de litri de combustibil, un autoturism parcurge 3333 de kilometri. Luând în calcul o viteză medie de 40-45 km/h în oraş şi 65-70 km/h afară, ar rezulta o medie totală de 55-60 km/h. Raportăm totalul de kilometri la viteza medie şi ajungem la 58-59 de ore lunar. O lună are, în medie, 21 de zile lucrătoare, deci aflăm astfel că primarul Nelu Popa intenţionează să stea în medie 2,79 ore în maşină/ziua de lucru.

Un an, dacă e să ne raportăm la 2016, are 254 de zile lucrătoare, iar un primar, dacă persoana în cauză are cel puţin 10 ani vechime în muncă, beneficiază de cel puţin 25 de zile de concediu de odihnă. Ar mai rămâne de lucrat maxim 229 de zile pe an. Cu 2,79 ore/zi petrecute în maşină, rezultă 639 de ore în maşină pe an. Cum o zi de lucru are 8 ore, împărţim 639 la 8 şi obţinem 80 de zile lucrătoare muncite în maşină.

Ne aflăm la o lună de la preluarea mandatului de primar de către Nelu Popa, dar deja ştim, carevasăzică, o mare parte a raportului său de activitate de la finalul mandatului de patru ani. 80 de zile în maşină anual înseamnă 320 de zile în (aceeaşi?) maşină la sfârşirea mandatului. Dar cum anul primarului are 229 de zile lucrătoare, concluzia e că un an şi 5 luni edilul-şef al Reşiţei va sta în maşină!

Lui Nelu Popa îi mai rămân însă 2 ani şi 7 luni să şi le împartă între birou, şedinţe de consiliu local, cartiere, alegători şi, înainte de toate, alte oraşe dragi primarului Reşiţei – Timişoara, Arad, Bucureşti, pe unde s-a preumblat deja, ori Sibiu, Alba Iulia, Cluj Napoca, cu care ne-a vrăjit în campania electorală. Despre acei 2 ani şi 7 luni de activitate ai primarului vom avea tot timpul şi toate motivele să scriem. Important e că, acum, la o lună de când e primar, cel puţin într-o privinţă şi-a deconspirat activitatea. Ştim că un an şi 5 luni va fi pe drumuri. Adică pe locul din dreapta şoferului. Deşi îi sugerăm să stea pe cel din spate, ca un adevărat şef.