Moment aniversar la Centrul „Primăvara”!

Pe data de 22 ianuarie 1993, la Reşiţa, din iniţiativa Ajutorului Popular Norvegian în colaborare cu autorităţile române, s-a deschis Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Primăvara”.

Acesta a funcționat ca unitate de învăţământ cu statut de centru pilot comun româno-norvegian în perioada 1994-2006. Decizia a fost extrem de importantă pentru părinții copiilor cu probleme, dar și pentru specialiști, întrucât prin înființarea obiectivului s-au făcut primii pași pentru evitarea marginalizării sociale şi educaţionale a copiilor cu dizabilităţi.

De-a lungul celor 21 de ani, activitatea centrului a fost complementară eforturilor făcute de autorități. Ca membru fondator RENINCO, Centrul a fost beneficiar, dar şi iniţiator, şi organizator al unor activităţi care vizau schimbări majore în integrarea elevilor cu cerinţe educaţionale speciale în şcoala de masă.

Ce este specific Centrului „Primăvara”?

Centrul „Primăvara” este o instituţie de educaţie care funcţionează diferit faţă de alte unităţi şcolare de profil româneşti şi s-a dezvoltat prin forţele sale proprii. Prin activitatea echipei de adaptare a modelului scandinav/internaţional în România s-a creat un model românesc, viabil.

Se adresează tuturor copiilor cu dizabilități, fiind singura unitate școlară care dispune de o echipă profesionistă, abilitată să acorde servicii copiilor cu deficiențe severe și profunde. Până în prezent, în unitatea noastră au beneficiat de educație și recuperare copii cu tulburări de tipul deficiențelor motorii și neuromotorii, de tip senzorial sau cu afecțiuni genetice”, a declarat Sorina Stolojan, cadru institutor și coordonator al voluntarilor care derulează activități la centru.

Deși începutul a fost dificil, în prezent, Centrul Primăvara colaborează cu 15 instituţii școlare şi oferă servicii de sprijin unui număr de 372 de copii.