Metode eficiente pentru reducerea grăsimii abdominale

Dacă vrei să pierzi din grăsimea abdominală, cel mai bun lucru pe care îl poți face este să mănânci mai sănătos și să faci mai multă mișcare. De multe ori se întâmplă să ajungi în stadiul de platou și să observi că ceea ce făceai nu mai are efect. Atunci este momentul în care trebuie să introduci ceva nou în planul tău, pentru a-ți ajuta corpul să depășească această fază.

Iată 7 metode care te vor ajuta să reduci grăsimea abdominală:

1. Adaugă antrenamentele cu greutăți în programul tău de mișcare
Multe femei nu fac antrenamente cu greutăți deoarece se tem să nu le crească foarte mult masa musculară. De multe ori, ele asociază antrenamentul cu greutăți cu aspectul masiv al culturiștilor.
Contrar aparențelor, antrenamentul cu greutăți te ajută să îți construiești o masă musculară de calitate, care îți va crește rata metabolică și implicit vei arde mai multe calorii. Așadar este indicat să adaugi acest tip de antrenament de 2-3 ori pe săptămână. Nu îți face griji referitoare la o creștere mare a masei musculare deoarece acest lucru se întâmplă doar atunci când urmezi un plan intens de bodybuilding.
2. Practică meditația, yoga sau alte activități relaxante
Unul dintre dușmanii tăi în procesul de slăbire este stresul, care este asociat de către corp cu lupta pentru supraviețuire. Astfel, cu cât nivelul stresului este mai mare, cu atât organismul va stoca mai multă grăsime pentru a face față situației respective.
Așadar încearcă să găsești diverse activități relaxante, care te vor ajuta să reduci nivelul de stres și implicit scăderea grăsimii din corp.
3. Nu uita de antrenamentele de tip cardio
Antrenamentul de tip cardio nu înseamnă să fii un alergător la maraton pentru a slăbi. Dar el te va ajuta să îți crești pulsul la un anumit nivel, astfel încât corpul tău să înceapă să ardă grăsime. 30 de minute de antrenament de intensitate medie pe zi este mai mult decât suficient.
Antrenamentul cardio înseamnă alergare, mers cu bicicleta, înot sau alte activități care îți plac.
4. Mănâncă mai multe alimente bogate în antioxidanți
Așa cum bine știai, antioxidanții luptă împotriva radicalilor liberi și îți cresc imunitatea. Dar știai și că aceștia te pot ajuta să slăbești? Antioxidanții luptă împotriva factorilor externi care atacă celulele, inclusiv pe cele care transmit către creier senzația de sațietate. Astfel, nu te vei mai confrunta cu un apetit ridicat și cu o stare constantă de foame.
5. Nu elimina carbohidrații și grăsimile din alimentație
Dietele bazate pe proteine sunt cele mai răspândite atunci când vine vorba de slăbit. Asta implică o alimentație bazată pe proteine și implicit cât mai puțini carbohidrați și grăsimi. Pe termen lung însă, aceste diete sunt sortite eșecului și te pot îmbolnăvi.
Carbohidrații sunt principala sursă de energie a corpului tău. Deși organismul își poate lua energia și din alți macronutrienți, aceasta nu va fi la potențialul maxim. Grăsimile sunt esențiale pentru buna funcționare a creierului și pentru echilibrul hormonilor din corp. Studiile recente arată chiar că grăsimile sănătoase ajută în procesul de slăbire.
Așadar, în loc să scoți din alimentație carbohidrații și grăsimile, mai bine adaugă în planul tău carbohidrații și grăsimile sănătoase. Axează-te pe produse integrale, bogate în fibre,dar și migdale, alune, caju, nuci și ulei de măsline.
6. Elimină alcoolul
Dacă vrei să scapi de grăsime, o metodă foarte eficientă este să renunți la alcool. Poate nu ai aflat până acum însă alcoolul îngrașă.
În primul rând, alcoolul este bogat în zahăr, iar aici nu mă refer doar la cocktail-uri. Berea și vinul sunt bogate în calorii goale și ele. În al doilea rând, un gram de alcool are aproximativ 7 calorii, aproape la fel de mult ca un produs din categoria grăsimi și de două ori mai multe decât produsele bogate în proteine.
7. Hidratează-te corespunzător
Știai că organismul nostru tinde să confunde senzația de sete cu cea de foame? Asta înseamnă că atunci când corpul simte nevoia unei gustări, el de fapt are nevoie de apă. În plus, apa îți umple stomacul și astfel nu vei mânca mai mult decât ai nevoie.
În concluzie, aplică aceste metode pe termen lung și rezultatele nu vor întârzia să apară. Este important să le incluzi în stilul tău de viață pe termen lung, astfel încât să îți stabilizezi greutatea și să te bucuri de o sănătate de invidiat.

 

Raluca Mihaela