Made in Caraş-Severin

Jaful, nepăsarea sau distrugerea controlată a unui județ care a avut de toate au pus pe Caraș-Severin, poate pe bună dreptate, eticheta unui pol al sărăciei și corupției, dar cărășenii au în continuare destule motive de fală, pentru că, peste tot în lume, de la aeroporturi la cazinouri, de la autoturisme de lux la stadioane ultramoderne, toate au ceva „MADE IN CARAȘ-SEVERIN”!

Judeţele puternic industrializate în perioada comunistă au fost cele mai afectate după căderea Cortinei de Fier şi trecerea de la sistemul economic planificat centralizat la economia de piaţă. Caraş-Severinul nu îşi revine nici azi, la peste 25 de ani de la desfiinţarea CAER şi migrarea României spre o economie concurenţială.

Prăbuşirea industriei româneşti, din cauze nu doar obiective, ci şi subiective, ce ţin de politică şi de politicienii ajunşi de-a lungul acestor ani la putere, a dus la dispariţia principalelor branduri cărăşene. CSR nu mai există, dar supravieţuieşte sub sigla TMK, cu nici măcar o zecime din numărul de angajaţi din trecut. UCMR trăieşte mai mult din amintiri şi cu eterne speranţe. Specializată în producţia de armament, de tunuri şi obuziere, IMR-Arsenal are acum ca principal obiect de activitate… paza propriilor active, firma aflându-se în conservare. CM Bocşa, cândva emblemă a construcţiilor metalice din România, a falimentat. Socomet nu mai e de mult, siderurgia la Oţelu Roşu topindu-se în privatizări eşuate şi vânzarea la bucată a activelor. Mineritul la Anina, Bocşa, Moldova Nouă sau Oraviţa e şi el la pământ. Adică, în aer. Până şi berea de Ciclova e şi ea de mult intrată la apă.

Caraş-Severinul pare mort economic. În ultimii ani, judeţul nostru s-a remarcat doar prin dosare de corupţie şi scandaluri politice. Cu toate acestea, noi credem că încă nu este totul pierdut. În acest sens, Express de Banat îşi propune să aducă o rază de speranţă cărăşenilor, prezentând şi fapte, întâmplări, iniţiative din mediul de afaceri mai puţin, sau chiar deloc!, mediatizate, care vă vor face să deveniţi ceva mai optimişti. Vom intra în discretul mediu al unor afaceri de succes, născute tocmai în aceşti ani de prăbuşire generalizată a judeţului – idei antreprenoriale transpuse în business-uri reuşite, toate bazate pe activitatea de producţie! Afaceri care impun pe marile pieţe occidentale noi branduri „Made in Caraş-Severin“! Veţi vedea că, totuşi, se poate!