Oravița-Anina, promovată prin sporturi extreme

Semmeringul Bănățean este de câțiva ani în atenția opiniei publice, însă nu pentru frumusețea sa, ci pentru grija că acesta va dispărea din județ, prin decizia de închidere pe care au luat-o oficialii de la centru.

În ciuda semnalelor frecvente că cea mai veche linie de cale ferată riscă să fie închisă, oficialii județului îi liniștesc pe cărășeni, dar și pe pasionații de istorie, explicând faptul că obiectivul va rămâne funcțional, iar turiștii se vor putea bucura de ea ani buni de acum înainte. Tocmai ca să o pună în valoare, Consiliul Județean Caraș-Severin s-a asociat cu societatea civilă, dar și cu Primăria Anina. Cel mai important moment al acestei toamne are loc chiar în primele zile de toamnă.

sorin frunzaverde
Aleșii județeni au aprobat un parteneriat cu societatea civilă

„Am semnat, elaborat și votat o Hotărâre de Consiliu Județean privind parteneriatul pe care îl instituim împreună cu forul local Anina, reprezentanți ai societății civile, pentru a marca momentul aniversării a 150 de ani de la inaugurarea căii ferate Oravița – Anina, adusă în atenția opiniei publice în ultima perioadă de comentarii mai mult sau mai puțin inițiate, care, repet, nu e în pericol să fie desființată”, a precizat Sorin Frunzăverde în urma celei mai recente ședințe a forului pe care îl conduce. Acesta a confirmat faptul că va fi prezent la manifestarea care marchează trecerea timpului, dar și importanța obiectivului.

Deltaplane și grupuri de endu-ro
Acțiunea se va întinde pe parcursul a două zile, respectiv în 20 și 21 septembrie, și se va desfășura atât la Oravița, cât și la Anina. Programul propriu orașului Anina  începe sâmbătă dimineață.

gheorghe_romanu
Gheorghe Românu, primar Anina

„Vom dezveli o placă comemorativă. În paralel, vom avea grupuri de cicliști și pasionați de endu-ro care vor străbate pădurile din zonă, iar la ora 14.00, atunci când ajunge locomotiva în oraș, ajung și acestea. Ne dorim să creăm un impact asupra căii ferate, ne așteptăm la câteva sute de participanți. Nelipsite vor fi deltaplanele!”, spune Gheorghe Românu, primarul orașului Anina.

Necesitate pentru societatea civilă
Deși vocea societății civile se face rareori simțită și auzită, momentul aniversării a 150 de ani de la înființarea primei linii de cale ferată din România a mobilizat lideri de sindicat, reprezentanți ai mediului artistic, dar nu numai.

vladulescu
Nicolae Vlădulescu, directorul Teatrului de Vest din Reșița

„Cetățeanul poate interpela factorul politic-administrativ pentru orice inițiativă. E o aberație ca linia să fie închisă, așa cum se vehicula în trecut, pentru că Semmeringul Bănățean este unic, așa cum Semmeringul Austriac este unic. Obiectivul nu trebuie să dispară, și nu din alt motiv, doar pentru că el poate reabilita zona. Închipuiți-vă cât de important e pentru Oravița, Anina, Cheile Nerei. Suntem țara cu cele mai multe trasee din Europa, dar în zonă nu există propagandă minimă, astfel că prima linie de cale ferată își merită atenția cuvenită”, a declarat Nicolae Vlădulescu, directorul Teatrului de Vest din Reșița, și el implicat în promovarea liniei de cale ferată.

FOTO: linie de cale ferată: banaterra.eu