Inspectorii OPC, mult prea puțini

Atât Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor cât și Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor se confruntă cu problema lipsei personalului, dar și a altor utilități de care ar avea nevoie pentru o mai bună desfășurare a activităților.

În cadrul ședinței de astăzi a Comitetului Consultativ pentru Protecția Consumatorilor, cele două instituții care se ocupă cu supravegherea agenților economici de pe piață și a calității produselor oferite de aceștia, au expus problemele principale care le împiedică să își îndeplinească misiunea.

Astfel, reprezentanții  Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor au anunțat că ar dori ca instituția să fie suplimentată cu încă patru posturi. Este vorba despre două posturi de comisari, un post de secretar și unul de consilier juridic. „Am funcționat multă vreme fără un consilier juridic. Acum avem unul desemnat care se află la Hunedoara și care nu este prezent mai niciodată la procese, nu participă deloc, în special din cauza distanței și faptului că ne confruntăm cu o cotă de combustibil mult prea mică pentru deplasările de care ar fi nevoie”, explică, din partea CJPC CS, comisarul șef ing. Cristian Angyal .

Aceeași problemă se regăsește și la nivelul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor. Directorul executiv, Ion Florin Rădulescu, susține că în cadrul instituției există 14 posturi vacante, iar responsabilitățile sunt din ce în ce mai mari: „Atribuțiile instituției cresc și apar numeroase probleme lunar. Acum suntem nevoiți să realizăm un inventar pe raza întregului județ privind efectivele de animale declarate de proprietari și ne lipsesc 14 oameni din instituție”, explică Ion Florin Rădulescu.

Şi fără oameni, și fără transport

Pe lângă lipsa de personal, instituția ce se ocupă de protecția consumatorilor trebuie să își desfășoare activitatea cu un autoturism din 1997 şi o cotă de combustibil ce ar ajunge doar pentru o săptămână de deplasări: „Considerăm că activitatea instituției ar înregistra un plus de eficiență dacă ar fi dotată cu încă un autoturism, ținând cont de faptul că cel actual a fost achiziționat în 1997 și este într-o stare avansată de uzură, îndeplinind condițiile de casare”, precizează comisarul șef ing. Cristian Angyal.

Soluția vine din partea Instituției Prefectului Caraș-Severin

Cele două instituții au solicitat sprijinul Instituției Prefectului. Le vom acorda acest sprijin în vederea deblocării pe de-o parte a posturilor sau a suplimenta cele patru posturi la Oficiul pentru Protecția Consumatorilor”, declară prefectul județului, Silviu Hurduzeu.