Graba strică treaba! Doar 50% din gropile drumurilor cărăşene au fost reparate vara asta. Restul se face… ca la Bocşa, pe ploaie!

Lipsa banilor şi contractele slabe încheiate de autorităţi cu diverse firme, pentru executarea lucrărilor de întreţinere, au lăsat drumurile cărăşene într-o stare jalnică. Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara – DRDPTM, prin secţiile zonale Caransebeş şi Orşova, nu au realizat decât 50% din reparaţiile programate pentru vara 2014.

La un pas de intrarea în iarnă, când alte griji stau pe capul autorităţilor, fie ele de administraţie publică, fie ele de la Compania Naţională de Drumuri şi Poduri, problema planului de vară de întreţinere şi reabilitare a drumurilor cauzează dureri. Ele sunt şi de cap, ale şoferilor – că ei sunt cei mai afectaţi, ale autorităţilor – că oalele sparte la ei ajung, ale drumarilor – că ei sunt învinuiţi de tot şi toate, dar sunt şi ale roţilor, ale suspensiilor… ale autovehiculelor în întregul lor, pentru că trebuie să circule pe drumuri care produc surprize. Se pare că în Caraş-Severin un contract cu o firmă neserioasă a determinat o întârziere în executarea lucrărilor de întreţinere a drumurilor naţionale administrate de Regionala de Drumuri şi Poduri Timişoara.

,,Din cauza unei colaborări mai puţin fructuoase pe perioada anului trecut, s-a reziliat contractul cu firma cu care am avut contractul de întreţinere pe timp de vară, contract care trebuia să fie valabil şi în cursul anului curent. Cu întârzierea procedurilor, s-a reuşit încheierea unui nou contract, cu o altă societate, abia începând cu data de 1 septembrie. E drept că perioada de toamnă nu este cea mai propice pentru a face lucrări de plombări gropi, cu mixtură asfaltică, dar s-a pornit târziu, perioada este scurtă. Suntem undeva pe la 50% cu lucrările de întreţinere pe timp de vară“, a explicat şeful secţiei Caransebeş, ing. Ioan Boba, în şedinţa Colegiului Prefectural al Judeţului Caraş-Severin.

Interpelat de prefectul Silviu Hurduzeu asupra modului în care a fost turnată mixtura asfaltică la Bocşa, pe timp de ploaie, responsabilul DRDPTM a spus că astfel de lucrări se mai fac, chiar dacă ele trebuie ulterior refăcute.

,,Ce spuneţi că s-a întâmplat la Bocşa sunt chestii inerente, lucrările alea vor fi refăcute. S-a luat hotărârea să facem o comunicare în scris contractorului că nu vor fi recepţionate şi vor fi refăcute, pe banii lor. Se mai întâmplă în perioada de toamnă, ştiţi foarte bine. Asfaltul odată fabricat nu mai ai unde să îl arunci şi atunci cel mai optim e ca, chiar dacă în condiţii de mai slabă calitate, să fie pus şi apoi lucrările să mai fie refăcute de la zero“, a precizat Ioan Boba.

Cât de repede vor fi însă refăcute plombările de la Bocşa rămâne de urmărit. Cert este că şoferii care circulă zilnic pe DN 58B, la Bocşa (sau pe tronsoane similar lucrate), suportă cu autovehiculele lor graba unei firme de a face un lucru doar ca să fie terminat mai repede. Şi ne întrebăm: prognozele meteo de ce sunt emise?

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/