Gata cu așteptarea chelnerului care să preia comanda! Localurile folosesc Fastorder!

O aplicație pe telefonul mobil va ușura munca personalului din baruri și restaurante. Clienții au posibilitatea să comande băuturile și alimentele direct de la masă, iar comanda lor va fi înregistrată imediat.

Restaurantele și barurile au de acum un înlocuitor perfect pentru chelnerul uneori suprasolicitat. Potrivit Mediafax, 80 de localuri din România au adoptat deja varianta unei echipe IT din Cluj-Napoca. Aplicația Fastorder permite clienților să transmită comanda imediat după ce decid ce anume doresc să consume din meniu, scurtând astfel timpul în care un chelner trebuia să meargă la masa lor. Totul a pornit de la ideea unui proprietar de restaurant din Alba Iulia, care a observat că este destul de greu de gestionat localul în perioadele aglomerate. „Așa s-a născut Fastorder, la început am investit banii noștri ca să dezvoltăm aplicația, după care am găsit un partener care a investit 125.000 de euro în acest proiect. Un client intră într-un local care are implementată aplicația, o descarcă pe telefon, scanează codul QR și se recunoaște masa la care se află. Poate naviga prin meniu, face comanda direct la bar prin selectarea produselor, dar se poate chema și un ospătar sau se poate cere debarasarea mesei. Se poate vedea cât este nota de plată iar în perioada următoare vom trece la o altă etapă, care presupune plata cu cardul direct de pe telefonul mobil a consumației. Aplicația înseamnă reducerea timpilor de așteptare a comenzii, astfel încât nu mai trebuie ca un client să aștepte după un chelner”, a declarat, pentru Mediafax, Lucian Cramba, director executiv al Fastorder, proprietarul cafenelei de la care a pornit noul concept.

Potrivit acestuia, aplicația permite și împărțirea notei de plată în cazul în care la masă sunt mai mulți consumatori, în condițiile în care se știe clar ce a consumat fiecare.

„Aplicația traduce automat comanda în engleză, astfel încât poate fi utilizată și de un client străin care servește masa sau bea o cafea într-un local partener din România. De asemenea, putem include în aplicație și bacșișul care poate fi lăsat chelnerului. Un astfel de serviciu schimbă modul de interacțiune al clientului cu restaurantul și îl ajută și pe ospătar, îi face munca mai ușoară. Ospătarul ia comanda mergând direct la bar, știe exact ce și unde să aducă și îl scutește de drumurile prin sală, iar aplicația le oferă informații despre preferințele și tendințele de consum ale clienților”, a mai precizat Cramba.

În prezent, aplicația are deja peste 10.000 de utilizatori în România și poate fi folosită în 80 de locații, inclusiv în vestul țării: Timișoara, Cluj-Napoca, Craiova, București, Ploiești, Brașov, Alba Iulia. Aplicația a ajuns chiar și peste ocean, în New York, acolo unde două localuri o folosesc deja.