Copiii cu handicap, integrați cu forța!

1000x100 (2) untitled design set 970x90 px

Părinții copiilor care studiază la Centrul Primăvara au ajuns în pragul disperării când au auzit că la nivel central există intenția de a-i trimite pe elevii cu probleme speciale să învețe în școlile normale, în spiritul eliminării discriminării.

Intenția adoptării unei astfel de legi a ajuns la urechile celor care zilnic fac eforturi ieșite din comun ca să îi îngrijească pe copiii cu probleme speciale. Vizați sunt atât dascălii, care cunosc în detaliu ce înseamnă să lucrezi cu un copil cu deficiențe, cât și părinții, care ar trebui ca în viitor să-și învețe copiii să concureze cu cei apți din punct de vedere fizic, dar și psihic.

Deși momentan este vorba doar despre un proiect în dezbatere, cei care conduc Centrul Primăvara din Reșița au luat măsuri. „Am inițiat această acțiune care se numește Salvați și nu distrugeți viitorul copiilor cu dizabilități ca urmare a proiectului de lege privind copiii cu dizabilități propus de coaliția O singură voce pentru dizabilitate. Eu pot să mă refer strict la Centrul Primăvara (…) Nu toți copiii se pot adapta la condițiile care sunt în școală și nu se poate ca școala de masă să se transforme dintr-o dată într-o unitate care poate să primească orice copil cu dizabilități. Cei cu dizabilități severe și profunde trebuie să aibă de unde alege. Deci, existența unităţilor de învățământ special reprezintă o șansă pentru copilul cu dizabilități de a alege”, a declarat Gherghina Boici, directorul Centrului Primăvara din Reșița. Oficialul instituției este de părere că părinții copiilor sunt cei care trebuie să aleagă unde studiază aceștia, iar decizia nu trebuie să fie a statului român.

Reacții de susținere

O astfel de lege nu a fost încă aprobată, dar chiar și în cazul în care actul normativ intră în dezbatere, parlamentarii cărășeni susțin că nu vor tolera adoptarea lui.

„În Camera Deputaților nu a fost dezbătut un asemenea proiect de lege, dar se pare că va urma să intre în dezbatere, din ceea ce știau cei de la Comisia pentru învățământ și sănătate, dar poziția PNL este de respingere. Singurul lucru care se poate face cu persoanele cu probleme ar putea fi, din punctul nostru de vedere, un potențial parteneriat încheiat cu liceele tehnice. În acest fel, elevii vor putea învăța o meserie dacă starea fizică și psihică le permite acest lucru. Suntem împotriva unui asemenea proiect, care să prevadă desființarea școlilor speciale!, a spus deputatul PNL Laurențiu Tocuț pentru www.expressdebanat.ro .

1000x100 (4)

Proaspăt numit pe funcție, inspectorul școlar general Nicolae Grindeanu va avea mari bătăi de cap la acest capitol, chiar dacă nu susține o asemenea decizie.

„Personal, nu agreez această problemă absolut deloc. Abia am reușit să avem instituții de învățământ special bine puse la punct în orașele județului Caraș-Severin și cu personal calificat, care se ocupă în mod special de acești elevi cu dizabilități. A-i integra pe aceștia în învățământul de masă înseamnă să facem un lucru forțat. Categoric, aceștia ar fi în clasă în partea de jos. Atenția dascălului cu 25 de copii nu va fi asupra lui, ci asupra nucleului majoritar și atunci copiii respectivi ies din școală ratați. Legea de până acum a intenționat ca acești copii, prin învățământul special, să fie reintegrați în învățământul de masă, dar nu în mod forțat, ci aceia care pot fi reintegrați. Eu sper ca această lege să rămână în faza de proiect, pentru că ar afecta evoluția fiecărui elev care prezintă asemenea probleme și ar fi păcat”, a declarat Nicolae Grindeanu, imediat după ce a fost numit pe funcție.

În județul Caraș-Severin, pe lângă Centrul Primăvara, de decizie ar urma să fie afectate: Școala Specială de la Bocșa și Centrul Aurora. Practic, aproape 1.000 de copii ar fi direct afectați odată ce s-ar trezi peste noapte în băncile unei școli normale.

[slickr-flickr search=”sets” set=” 72157644426309545″]

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/