Firmă serioasă, angajăm femeie de serviciu: 9.900 de lei salariu și mașină la scară!

Asociația de binefacere Pro Vitam a obținut finanțare pentru două proiecte în valoare totală de peste 6 milioane de euro.

Preferă POCU 2014 – 2020, unde a depus două proiecte: „Măsuri integrate pentru comunitatea marginalizată cu populație aparținând minorității rome din Anina, județul Caraș-Severin”, program derulat în parteneriat cu Primăria Anina, Liceul „Mathias Hammer” Anina, Camera de Comerț, Industrie și Agricultură CS și SC Top Media SRL Reșița, cu un buget total de 14,5 milioane de lei și o durată de 36 de luni, adică până în 2020, și „MISOB – Măsuri integrate pentru incluziunea socială în Bocșa, județul Caraș-Severin”, în parteneriat cu Primăria Bocșa, Școala Gimnazială Nr. 2 Bocșa, SC R4 Consultanță și Formare Profesională SRL București, cu un buget ceva mai mare (15,6 milioane de lei) și aceeași perioadă de implementare.

Proiectele prevăd activități de formare profesională, organizare de cursuri de calificare în diverse domenii, înființarea de societăți comerciale iar la achiziții au fost prevăzute sume de bani pentru leasing operațional autoturisme pentru transportul personalului propriu la Anina sau Bocșa, pachete de hrană cursanți etc. Interesant este că noile proiecte prevăd aceleași tipuri de activități ca și proiecte mai vechi prin care se pare că au fost fraudate sume importante de bani pe POSDRU 2007-2013, valoarea celor trei proiecte (Calificarea temelie pentru dezvoltarea pieței muncii, Acces egal pe piața muncii și Pro incluziune pe piața muncii) fiind de aproape 4 milioane de euro.

Modul de operare nu este greu de observat, chiar din modul de derulare a proiectului. Președintele Asociației, Marinela Rotariu, ajutată de Lucian Lotoroșanu, directorul adjunct de la DGASPC Caraș-Severin, interpun diverse firme controlate sau cu care colaborează foarte bine pe fluxurile financiare din proiecte pentru a câștiga contractele de achiziții de bunuri și servicii de curățenie, birotică ori catering, servicii care se pare că, mai apoi, ori nu sunt prestate ori sunt realizate la prețuri supraevaluate. Oameni din zona de activitate respectivă spun că se emit chiar și facturi fictive ori mult supraevaluate față de prețul real al serviciilor facturate în scopul justificării cheltuielilor din fondurile europene. De asemenea, o practică despre care a vorbit în trecut Florea Borțun chiar în plenul Consiliului Local Reșița, se pare că sunt angajați cu salarii exorbitante ori apropiați ai colaboratorilor de pe programe, iar o parte din salarii s-ar întoarce la Lucian Lotoroșanu, respectiv Marinela Rotariu…

Se pare că Pro Vitam a patentat o metodă și mai ușoară de „muls” fondurile trimise de Comisia Europeană: încheie contracte de închiriere a unor autoturisme aproape noi în schimbul unor tarife consistente din fondurile UE, plătite pe o perioadă de 3 ani, iar la finele perioadei de închiriere, autoturismele ajung cumva ciudat chiar în proprietatea lui Lucian Lotoroșanu, Marinela Rotariu sau a altor apropiați, fără plata unor alte sume de bani!

Spre exemplu, a fost angajată Florica Ardelean (colaboratorii susțin că ar fi chiar mama concubinei lui Lucian Lotoroșanu) ca agent de curățenie cu un salariu brut de 9.912 lei (până și Lucian Ionescu ar fi invidios!!!) sau chiar Corina-Doina Ardelean (concubina) care, deși este consilier orientare persoane, ia mai puțin decât femeia de serviciu, adică 5.600 de lei brut. Și nu-l uităm nici pe Răzvan Alin Rotariu, specialist resurse umane, care este angajat cu un salariu brut de 10.080 de lei, deși nu pare implicat în nicio activitate din proiect, ci stă mai mereu pe la Timișoara, dar apare prin toate proiectele POSDRU ale Asociației, sau pe Eonice-Ruth Cismăneanțu, tot specialist în resurse umane, sora primarului din Bocșa (instituție parteneră într-un proiect http://www.orasulbocsa.ro/info-centru/2017/2017.10.11/11.10.2017.pdf), angajată pe aceeași sumă.

Proiectele noi, pe POCU, au înregistrat un contract cu SC MLS SRL Timișoara pentru închirierea câte unui autoturism (două în total) Renault Captur (an fabricație 2014) la un preț de 5.950 de lei lunar, pe o perioadă de 36 de luni, fix cât este și durata proiectului. În cei trei ani de închiriere, firma ar primi cam 214.200 de lei (5.960×36), adică undeva la 45.000 de euro pentru fiecare autoturism, acestea nefiind nici măcar noi! Fără să mai spunem că prețul de showroom este de sub 13.000 de euro cu TVA cu tot.

Se pare că și după proiectele anterioare, Lucian Lotoroșanu s-ar fi ales cu un Opel Insignia CS 07 JIK (din 2012), Marinela Rotariu s-ar fi ales tot cu un Opel Insignia (dar din 2011) CS 66 MRN, mașină pe care o folosește fiul său, Răzvan Alin Rotariu, iar responsabilului financiar Cristina Truță i-ar fi revenit un Volkswagen Jetta CS 07 JJF, fabricat în 2015!