Exportatorii de patinoare

Taxa pe benzină și motorină, de care se folosește Băsescu în campania electorală pentru a-și atrage voturile pentru PMP, a intrat în faza epistolară. Îi trimite lui Zgonea, președintele Camerei, o scrisoare în care face loby pe invers. Trebuie să depui toate eforturile pantru ca Parlamentul să nu adopte ordonanța de urgență prin care să fie aprobată taxa respectivă. Zgonea ne spune că este un joc politic, pe care nu dă doi bani și că taxa a intrat deja în vigoare pentru autostrăzi. Băsescu, nu și nu, banii trebuie să ajungă la Elena Udrea pentru terenuri de fotbal în pantă sau patinoare în Sahara. În felul ăsta am putea fi exportatori de patinoare, ceea ce ne va aduce recunoașterea internațională. De aici deducem că Ponta e împotriva recunoașterii internaționale. Păcat. După ce ne-a scos din cap necesitatea autostrăzilor, acum e mai virulent. Taxa nu e necesară, să nu se bage, că e dăunătoare sănătății românilor. Poate că aceste atitudini se explică prin faptul că tot ce are mai nou Comisia Parlamentară care anchetează modul în care a fost dobândit terenul de la Nana să nu se audă. Noi am auzit, citind printre rânduri următoarea situație. A existat o firmă italiană, care a funcționat doar trei luni, numai pentru a cumpăra și compacta parcelele de teren de la Nana. După ce a cumpărat parcelele și le-a lipit într-una de 290 de hectare și a vândut-o Ioanei Băsescu, s-a și desființat. Maurul și-a făcut datoria, acuma poate să moară. N-a mai rămas nici urmă de ea. A căutat-o comisia Nana, dar parcă a intrat în pământ, cu jurist cu tot. Pe cine să audiezi? Pe Ioana Băsescu? Nu se poate. Pe Rădulescu, consilierul prezidențial, care s-a ocupat de acte, iar nu se poate. Rădulescu n-a catadicsit să vină, deși a fost citat de vreo cinci ori. De aici reținem că respectiva comisie nu are niciun mijloc la îndemână pentru a obliga pe cineva să se prezinte la audieri. Audierile unei comisii parlamentare. Și-atunci? Prinde doar ce poate. Pe un funcționar din primărie, care a dat actele de împroprietărire unor persoane. Niciun mahăr. Ăștia stau bine ascunși, ca italienii desființați. A căror firmă a avut o dedicație specială. După care să se dea la fund. Au făcut parcela și s-au dat.  Așteptăm raportul final. Dar slabe speranțe să aflăm cum stăm cu corupția la nivel prezidențial. În privința jilțului pe care a stat Băsescu la momentul festiv al intrării noastre în NATO, tot Zgonea ne lămurește. Fiecare a stat unde a vrut. Pentru că noi nu avem încă un protocol de stat. Iar Băsescu a vrut în jilț. Ne-am conformat. Cu Ponta n-am avut probleme, a stat în bancă, așa cum au stat toți deputații. N-a avut pretenție de jilț. Altfel, nu știu pe unde scoteam cămașa, că n-avem decât unul. Confiscat de Băsescu. Dar o să lucrăm și la protocolul de stat. Așa nu mai merge! Corect. Ponta a anunțat că ieri, în guvern, s-a aprobat despăgubirea transportatorilor cu 4 cenți pentru fiecare litru de benzină  și motorină cumpărat. Deși FMI-ul se opune. E bine. Să mai facem și cum ne trece prin cap, nu doar cum vrea FMI-ul.