DEZVĂLUIRI. Dedesubturile afacerii cu deszăpezirea drumului de pe Muntele Mic!

gif card de energie dacus 1000x100 alv bannerexpressbanat resita 1000x100px ian24

După 4 ani în care s-a implicat în programul de deszăpezire a drumului de la Telescaun până pe platforma de pe Muntele Mic, firma Werk a decis să nu se mai înscrie la licitația organizată de Consiliul Județean Caraș-Severin, la sfârșitul anului 2017.

Motivul principal pentru care firma, al cărei manager este Horațiu Buna, nu a mai dorit să continue deszăpezirea este că își continuă investiția în alte obiective din stațiunea Muntele Mic. Cu toate astea, Horațiu Buna a dorit să-și expună pe pagina de facebook Echipa Muntele Mic gândurile și opiniile la încheierea contractului cu Consiliul Județean. Nu a fost deloc ușor, s-a luptat atât cu sistemul, cât și cu oamenii, parcă mai mult decât cu vremea rea, însă se consideră mulțumit.

„Echipa Muntele Mic Superski Telescaun-Muntele Mic, final de mandat, obiectiv îndeplinit. Am ajuns să deszăpezim acest drum din iarna lui 2013 din două motive: 1. R. Dunca ne-a obligat în instanță să cumpărăm utilaje de deszăpezit de 130.000 EUR și era logic să le dau o întrebuințare. 2. Consiliul Județean Caraș-Severin a vrut să deszăpezească drumul doar până la ieșirea din pădure, tot la sugestia lui Dunca, de acolo urmând a se asigura transportul persoanelor în stațiune cu șenilatele. Era în 2013, m-am întâlnit la vremea respectiva cu Ghiorghioni, era vicepreședinte la Consiliul Județean și se ocupa de partea de drumuri și a vrut să mă convingă că întreaga stațiune dorește deszăpezirea doar până la ieșirea din pădure, nu am reușit să-l conving că nu este normal acest lucru și i-am spus că eu voi deszăpezi gratis de la stână până la intrarea în stațiune, să am doar o hârtie oficială, nici acest lucru nu l-am obținut. În disperare de cauză am cerut audiență la președintele Consiliului Județean de atunci, domnul Frunzăverde și acesta a înțeles că era o greșeală ca deszăpezirea să nu se facă până în stațiune așa că licitația s-a făcut pe întreg tronsonul. Ne-am înscris la licitație și am câștigat cu toate că cineva se apucase de deszăpezit și se declarase dinainte ca și contractor”, spune Horațiu Buna.

Acesta a continuat cu declarațiile din care reiese clar că dă un răspuns, la final de contract de deszăpezire, omului de afaceri Romeo Dunca, cel care l-a acuzat în repetate rânduri, după cum spune Horațiu Buna, ba că a dat șpagă ca să obțină contractul, și pe primul, de 1 an, din 2013, și pe următorul, pentru 3 ani, din 2014, ba că i-a cerut bani pentru bucata de drum deszăpezită, când, de fapt, Dunca ar fi făcut lobby ca deszăpezirea să se facă doar pe o porțiune de drum, iar pentru restul, până pe platou, turiștii să apeleze la șenilatele lui contra cost.

„Nu aș fi relatat aceste detalii dar tot acest individ m-a acuzat ulterior de nenumărate ori public că aș fi dat șpagă să obțin contractul de deszăpezire. Peste un an s-a ținut o altă licitație cu valabilitate de 3 ani, la care am fost singurii ofertanți serioși, Dunca nu a participat, deși îl anunțasem prin intermediul asociatului lui Sandu Jude de licitație, și tot am fost acuzat, din nou ca aș fi dat spagă să obțin acel contract. Ca și bilanț financiar în 4 ani de deszăpezire am încasat aproximativ 70.000 EUR, o medie de 17.000 EUR/an în contextul în care doar în utilaje am investit 150.000 EUR”, a ținut să precizeze Horațiu Buna.

1000x100 (3)

Omul de afaceri de-a declarat că nu s-a mai înscris la licitația pentru următorii ani, însă îi dorește celui care a câștigat contractul de deszăpezire numai bine și mult succes.

„În 4 ani de zile, drumul a fost închis de 4 ori, cu o durată maximă de 5 zile. De nenumărate ori am acționat noaptea, pe furtună, ceaţă etc. Cel mai dramatic moment a fost anul trecut când au fost minus 22 grade Celcius și vânt de 90 Km/h, am mers să evacuăm oamenii care aproape erau congelați. Am lăsat freza pornită timp de 32 de ore în continuu, mergeam cu snowmobilul să o alimentăm să nu se oprească. Acest drum este din cu totul alt film comparativ cu cel de la Borlova la Telescaun, de exemplu. Este un drum îngust, cu pante, curbe în ac de păr în pantă, nu te poți ajuta deloc de viteza utilajului, trebuie să deszăpezești încet și în forță și mai ales trebuie să acționezi imediat ce apare fenomenul meteo. Cred că este unul dintre cele mai dificile drumuri de deszăpezit din România. Eu zic că trebuie să le acordăm un credit celor care au preluat contractul în urma licitației,… cred că atunci când își vor da seama de specificul acestui drum își vor face treaba foarte bine”, a declarat Horațiu Buna în numele echipei Muntele Mic, care a binevoit să ne ofere și fotografii concludente din stațiunea Muntele Mic.

Horațiu Buna ne-a mai dezvăluit că, în zilele de sărbători din această iarnă, la 1600 de metri altitudine s-au aflat 600 de autovehicule, un record pentru proprietarii de pensiuni de pe Muntele Mic.

De la Consiliul Județean Caraș-Severin am aflat că licitația pentru deszăpezirea drumului de la Telescaun până sus pe platoul de pe Muntele Mic a fost câștigată de către firma ARDELEAN COMPANY NORD VEST SRL din Baia Mare, pentru următoarele 36 de luni, începând cu 1 ianuarie 2018.

publicitate Timisoara banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/