Cum se prezintă școlile orăvițene înainte de începerea noului an școlar

La nivelul județului, Inspectoratul Școlar Județean Caraș-Severin se confruntă cu problema școlilor departe de a fi pregătite pentru începerea anului școlar. Deși anual se fac renovări, multe clădiri au nevoie de o modernizare totală. Chiar și în Oravița sunt astfel de exemple.

Mai sunt doar câteva zile până când școlarii se vor întoarce pe băncile claselor pentru un nou an de învățământ. Pentru că regulamentul o cere, fiecare școală încearcă înainte de deschiderea oficială să ajusteze, cu bani mai puțini sau mai mulți, incinta școlilor. De la pregătirea pentru clasele pregătitoare sau la schimbarea acoperișului, fiecare școală din Oravița s-a reîmprospătat pentru școlarii vechi și noi.

Alei noi, zugrăveală proaspătă pe coridoare și în fiecare sală de clasă, cu ajutorul părinților, sunt noutățile la care se pot aștepta elevii la Școala Gimnazială Romul Ladea din oraș. Dacă anul trecut s-a montat o nouă centrală de încălzire, noul director al școlii, Marțian Lepa, are în plan mai multe reabilitări, unele dintre ele absolut necesare pentru oferirea unui spațiu adecvat sistemului de predare-învățare dintr-o școală. „În primul rând aș vrea să rezolv acoperișul. Este un proiect mai vechi ce a rămas în aer, însă este absolut necesar să fie finalizat anul acesta pentru o funcționare decentă”, precizează directorul școlii pentru Express de Banat. Școala a mai beneficiat de unele retușări și sub vechea conducere. Astfel, pe lângă centrală, școala are termopane și băi în regulă.

Probleme la grădiniță

Situația la Grădinița Nr.1 din oraș nu stă la fel de bine. Instalată de un an de zile, directoarea Carmen Jurca a lucrat zi de zi ca să refacă puțin imaginea distrusă a clădirii, însă nici așa rezultatele nu par să se vadă. „Am încercat să facem tot ce se poate. Am cumpărat table magnetice, paravan ca să micșorăm clasele și să fie iarna mai cald, am schimbat garnișele ce erau de peste 40 de ani, am cumpărat lemne ca să ne pregătim de iarnă și gresie ca să refacem holul și sala de mese. Cu toate acestea, dacă vine cineva și vede clădirea ar crede că nu s-a făcut nimic”, a declarat directorul grădiniței. Nevoia pentru o reparație totală a clădirii este colosală, deși s-au zugrăvit clasele după mai mult de 20 de ani, grădinița are nevoie de geamuri și încălzire cu centrală, pentru că în momentul de față copiii se încălzesc pe lemne în sobă. Majoritatea investițiilor s-au făcut fie din donații, fie din partea părinților care și-au dorit un mediu mai bun pentru copilul lor. Tocmai de aceea, directoarea Carmen Jurca vrea să obțină fonduri din bugetul administrației locale sau din alte sponsorizării, banii pentru o renovare cât mai amănunțită. „Cei 160 de copii pe care îi avem au mare nevoie în special de căldură mai bună în grădiniță. Am încercat să obținem finanțare europeană printr-un proiect însă nu am fost eligibili, fondurile nefiind pentru preșcolari”, a explicat aceasta. Chiar și în astfel de condiții, performanțele se pot realiza, astfel un elev al grădiniței a obținut premiul I la faza pe județ a concursului „Educație prin Artă”, interpretând o poezie în grai bănățean scrisă chiar de o educatoare a grădiniței.

Situația unităților de învățământ liceal stă puțin mai bine decât cea a școlilor. La Liceul Teoretic „General Dragalina” se realizează îmbunătățiri cu fiecare lună și planurile pentru acest an școlar sunt foarte îndrăznețe. „ Până la sfârșitul anului doresc să montăm sistem de supraveghere video pe holurile școlii și în curte, iar până la finele anului școlar aș vrea să renovăm o clădire din incinta școlii pe care să o transformăm în bibliotecă, cu mai multe cărți pentru elevi și câteva calculatoare pentru o bibliotecă virtuală”, a explicat Aurica Lazarov, directorul liceului. Până în momentul de față, școala are centrală nouă pe lemne și combustibil solid, instalație electrică nouă, acoperiș reparat și urmează să fie zugrăvit, cu ajutorul banilor dați de părinți, și corpul central al liceului. Toate aceste îmbunătățiri s-au reușit din bugetul liceului și din fonduri de la Primărie. Ca să vină în sprijinul părinților, directoarea liceului susține că dorește să organizeze o asociație sau un ONG al părinților astfel încât aceștia să obțină mai ușor fonduri pentru diferite renovări. Obiectivul pe acest an, din punctul de vedere al sistemului de învățare-predare, este creșterea calității învățământului prin angajarea unor profesori foarte buni. „Scopul meu este să avem personal didactic calificat și cu rezultate bune la examen, astfel încât prestația lor să se observe la examenul de bacalaureat”, a încheiat Aurica Lazarov.

Comments

  1. oravitaculturala says:

    La liceul Dragalina chiar e nevoie de camere de supraveghere pentru…dascalii corupti si cu dosar penal ca MIRELA MILOTIN ! Cum sa fie asta un dascal bun si elevii sa aiba rezultate bune la bac, daca ea fraudeaza bacul?!