„Costurile au fost falsificate! Am descoperit multe anomalii în bugetul Reșiței!”

Primarul Nelu Popa a dezvăluit o nouă serie de nereguli care s-au petrecut în Primăria Reșița în timpul mandatului lui Mihai Stepanescu. E vorba despre ajutoarele de urgență, ce ar fi fost acordate mai degrabă în scop electoral!

Nelu Popa a criticat în primul rând modul în care a fost întocmit bugetul municipiului de pe Bârzava în anii trecuți, dar a dezvăluit și faptul că o mulțime de reșițeni ar fi fost răsplătiți de municipalitate pentru… nimic. Mai exact, că au încasat bani sub formă de ajutor de urgență, deși nu au avut niciun fel de problemă. „Bugetul Reșiței pe 2016 s-a terminat cu un minus de vreo 8 milioane de lei. 80 de miliarde de lei vechi! În ultimii ani, bugetul Reșiței a fost făcut, din punctul meu de vedere, fals! Artificial! Nu ai voie să faci bugetul anual, în administrația publică, să pleci de la sume mai mari decât încasările din anul precedent. Alea sunt sumele pe care le-ai încasat în anul precedent, alea trebuie să le pui și ca buget. Însă costurile au fost falsificate! Ele sunt mai mari decât erau prinse în bugetul pe anul următor și atunci în fiecare an aruncăm înapoi între 7 și 9 milioane de lei. Din 2016, în 2015. Din 2017, în 2016. Deci, la Primăria Reșița s-a făcut foarte mult vorbire despre niște sume care nici nu existau de fapt”, a declarat primarul Popa.

Ajutoare, pentru toată lumea!

Nu mai puțin de 1,35 de miliarde de lei vechi ar fi încasat de la Primărie aproape 500 de reșițeni. În doar patru luni! Această sumă reprezentând totalul ajutoarelor de urgență acordate acestora. Cele mai multe dintre ele, fără vreo justificare, fără temei legal. „Am descoperit multe anomalii în bugetul Reșiței. De exemplu, în lunile martie, aprilie, mai și iunie, pe ajutoare de urgență s-au eliberat 135.000 de lei. Suma asta e aproape echivalentă cu bugetul pentru Zilele Reșiței. Sunt vreo 480 de persoane care au luat bani! Sunt oameni care au luat 800 de lei, 500 de lei, 400 de lei, 600 de lei, 1.100 de lei. Ajutoarele de urgență se dau pe niște baze. În luna decembrie s-au schimbat, prin hotărâre de Consiliu Local, situațiile în care acorzi ajutoarele de urgență. Și dacă vă cădea șapca puteați să primiți un ajutor de urgență! S-au inventat 17 situații pe care le-am anulat în prima ședință de Consiliu Local. Se face o comisie la Asistență Socială formată din două persoane, se duce la om și spune da, considerăm că domnul X merită să primească 800 de lei, credem că are o problemă. Vorbim de oameni din exteriorul Primăriei. Eu vreau doar să vă spun în ce mod sunt câteodată bani sau nu sunt câteodată bani. Sau cum se lucra. Se găseau bani pentru orice!”, a mai arătat Nelu Popa.