UPDATE. Consilierii locali refuză bani pentru grădinițe! Preferă să închidă ochii la ambuteiaje și haos!

Încercarea moarte are! Mai ales când vine vorba despre proiectele de hotărâre care necesită votul a două treimi din partea consilierilor locali din Moldova Nouă pentru a intra în vigoare.

Ședințele ordinare ale Consiliului Local de la Moldova Nouă par să aibă un formidabil laitmotiv: cuvântul „nu”. Aflată pe ordinea de zi pentru a treia oară, închirierea, prin licitație publică, a unui teren situat pe strada Sf. Varvara (Port Industrial), a fost refuzată din nou. Încercările primarului Adrian Torma de a purta o discuție pe această temă și îndemnul său la înțelepciune față de consilierii Partidului Verde și PSD nu au avut nimic magic încât să rupă vraja refuzului, iar proiectul să treacă.

Perseverent în idei, edilul a mai încercat o explicație în fața consilierilor, doar, doar se ajunge la un consens: „O parcare în incinta portului ar putea ajuta, în momentele dificile, zona Varvara! Evitând ambuteiajul, nu am mai fi nevoiți să încălcăm regulile de circulație. În plus, prin adoptarea acestui proiect, la anul am putea fructifica zona – încasările de aici ajungând undeva la 400-500 de milioane de lei, sume pe care propun să le investim în dotările din grădinițe”. Mai exact, primarul Torma propune scoaterea la licitație a unui teren pe care, în momentul de față, nu se întâmplă mai nimic. Pe acest teren ar urma să se amenajeze locuri de parcare pentru tirurile care încarcă sau descarcă marfă în port. Pentru acest teren, Primăria ar încasa aproape jumătate de miliard de lei, fără să fie nevoită să facă vreo investiție.

În sprijinul acestui proiect a pledat și viceprimarul Adrian Moiseș: „Hai să nu spunem «Nu» din prima! Gândiți-vă că ambuteiajul pleacă de pe DN (zona Fortuna) până pe Strada Varvara!”, însă fără izbândă.

Consilierul PSD Bojinco Stanoevici (foto), domiciliat în apropierea portului, susține însă că n-a văzut vreodată mare aglomerație care să impună predarea terenului unui privat. „Eu locuiesc în apropierea zonei (Port Industrial) și nu am văzut tiruri care să vină și să stea acolo mai mult de două, trei zile pe lună. Iar dacă am respecta regulile de circulație, nu ar fi nicio problemă”.

Cu alte cuvinte, reprezentantul PSD și colegii săi, care au făcut ca inițiativa edilului-șef să eșueze pentru a treia oară, insistă ca suprafața respectivă să rămână fără utilitate, refuzând astfel și posibilitatea ca în bugetul local să intre niște bani. Mulți, puțini, câți or fi ei… În plus, ambuteiajele de care se plânge chiar și Poliția Rutieră se vor produce și de acum încolo în zilele cu activitate intensă în port.

gif card de energie dacus 1000x100 Brantner 1000x100px

Marți, ora 8.30

Consilierii PSD, prin vocea liderului de grup Lavinia Almăjan, aduc noi argumente prin care motivează refuzul de a vota proiectul de hotărâre în forma prezentată de Adrian Torma. Aceștia ar fi dorit ca noua parcare să fie administrată de Primăria Moldova Nouă, nu de o firmă privată despre care spun ei că ar fi una apropiată de primarul Torma. „Noi, consilierii PSD, am propus ca amendament la Proiectul cu parcarea să fie gestionată de către Primăria Moldova Nouă! De ce să nu încasăm noi banii pe parcare și să mai oferim și locuri de muncă. Dacă acel privat își permite să plătească 40.000 lei către Primărie și să rămână și cu câștig, de ce primarul susține că nu este benefic pentru noi? Cine nu știe matematică? Noi sau ei? Există voci care spun că parcarea se pregătește pentru un apropiat a lui Torma. Și tindem să credem că este adevărat, altfel nu ar fi atâta insistență din partea lui”, este mesajul postat de Lavinia Almăjan pe pagina de Facebook Express de Banat.

Un alt motiv pentru care proiectul nu a trecut este că la proiectul de hotărâre a fost anexat un extras de carte funciară din anul 2010, mai spun social-democrații prin aceeași voce a liderului de grup.

publicitate si promovare online banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/