Cărășeanul Sorin Grindeanu ne avertizează: Atenție la perioada minimă din contractul de telefonie mobilă!

Autoritatea Națională de Administrare și Reglementare în Comunicații atrage atenția utilizatorilor de telefonie, internet sau televiziune din România în privința contractelor pe care aceștia le încheie cu furnizorii de servicii, deoarece retragerea dintr-un acord înainte de expirarea termenului poate duce la penalități.

„Utilizatorii consideră că dacă se portează de la un operator la altul nu vor mai trebui să plătească penalizări legate de renunțarea la contract. Indiferent de motivul pentru care vor să renunțe la serviciul pe care îl dețin, utilizatorii trebuie să citească prevederile contractului pe care îl au și să se asigure că au ieşit din perioada minimă contractuală pentru a nu risca plata de penalităţi pentru rezilierea anticipată a contractului”, a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.

Furnizorii de comunicaţii electronice sunt obligaţi să ofere contracte cu perioade minime de cel mult 24 de luni, însă trebuie să aibă și perioade contractuale de 12 luni, iar după expirarea perioadei minime contractul se va derula în continuare pe o perioadă nedeterminată sau se va prelungi succesiv cu perioade egale cu perioada contractuală minimă.

Potrivit ANCOM, este bine de știut că stabilirea prin contract a unor sume de bani pe care clientul trebuie să le plătească în cazul în care dorește rezilierea contractului înainte de expirarea perioadei minime contractuale nu este interzisă, însă modul în care sunt stabilite aceste sume trebuie să respecte legislația din domeniul protecției consumatorilor.

În cazul în care consumatorii doresc să reclame modul în care un furnizor de comunicații electronice a stabilit sumele percepute ca penalități de reziliere anticipată, aceștia se pot adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), instituția care poate constata existența unor clauze abuzive în contracte. Iar în cazul în care contractul de servicii de comunicații electronice nu conţine nicio precizare referitoare la durata acestuia sau, în cazul consumatorilor, se menționează o perioadă inițială mai mare de 24 de luni sau nu li se oferă și posibilitatea de a încheia un contract cu o durată iniţială de cel mult 12 luni, utilizatorii se pot adresa ANCOM, urmând pașii descriși în secţiunea „Sesizează ANCOM” de pe site-ul Autorității.