Băleanu sesizează degeaba OLAF-ul! Președintele Hurduzeu demontează acuzația de deturnare de fonduri!

Consiliul Județean Caraș-Severin a explicat în detaliu modul în care a fost implementat proiectul privind trecerea Dunării cu bacul, proiect despre care liderul Partidului Verde Moldova Nouă, Eugen Băleanu, susține că ar fi fost deturnat.

După primarul Adrian Torma și președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, prin Departamentul Comunicare, a respins acuzațiile formulate de Băleanu. „Consiliul Judeţean Caraş-Severin, în calitate de Lider de proiect, a semnat contractul de finanţare nr. 99296/12.12.2013 cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice pentru implementarea proiectului «Punct de trecere a Dunării cu bacul între localităţile Moldova Nouă şi Golubac». Proiectul a fost finanţat sub egida Programului IPA de Cooperare Transfrontalieră România – Republica Serbia. Parteneri în acest proiect au fost Primăria Moldova Nouă, Municipalitatea Golubac (Republica Serbia) şi Municipalitatea Veliko Gradiste (Republica Serbia)”, a explicat de la bun început administrația publică județeană.

Bacul a fost proiectat pentru a transporta 20 de maşini (sau 2 tiruri) şi 40 de persoane, fiind realizat conform cerinţelor caietului de sarcini. La momentul depunerii cererii de finanţare, punctul de trecere a frontierei a fost proiectat fără o limitare a traficului prin acest punct. Proiectarea lui a fost făcută cu avizul Poliţiei de Frontieră de la momentul respectiv, fiind estimate necesităţile financiare pentru construcţia lui conform avizării şi a existenţei unor puncte de trecere a graniţei similare.

În momentul în care s-a trecut la licitarea lucrărilor de realizare a punctului de trecere a frontierei, legislaţia privind cerinţele vamale a fost înăsprită cu cerinţele din Catalogul Schengen. Aceste cerinţe au făcut imposibilă pentru Primăria Moldova Nouă găsirea unui câştigător al licitaţiei pentru lucrările de construcţie a punctului de trecere a frontierei, lucrări care prevedeau cerinţe şi costuri suplimentare semnificative raportat la ceea ce a fost aprobat şi proiectat la momentul depunerii cererii de finanţare.

CITEȘTE ȘI:

 „Băleanu candidează de vreo trei scrutine și iese tot pe locul trei sau patru!”

Băleanu cheamă OLAF-ul la Consiliul Județean! Deturnare de fonduri europene pe bacul de la Moldova Nouă?!

„În această situaţie au existat două posibilităţi. O primă posibilitate prevedea suplimentarea bugetului de lucrări de către Primăria Moldova Nouă pentru a compensa cerinţele suplimentare de avizare a viitorului punct de trecere a frontierei care se traduceau într-un număr sporit de benzi de trafic, număr suplimentar de containere de control, etc. Primăria Moldova Noua nu a avut la momentul respectiv resursele financiare necesare suplimentării bugetului de lucrări astfel că s-a apelat la cea de a doua posibilitate care viza impunerea unor restricţii/limitări ale traficului prin punctul de trecere a frontierei pentru a ne putea încadra în bugetul aprobat al cererii de finanţare. Astfel, a apărut limitarea pentru trafic de pana la 3,5 tone prin viitorul punct de trecere a frontierei. Primăria Moldova Nouă a înţeles importanţa acestui proiect, dar mai ales riscul rambursării integrale a sumelor cheltuite până la acel moment dacă proiectul nu ar fi fost finalizat. Prin Hotărârea de Consiliu Local Moldova Nouă a fost aprobată accesarea unui credit care să acopere cerinţele lucrărilor necesare finalizării şi avizării punctului de trecere a frontierei. Lucrările au fost finalizate, în prezent efectuându-se demersurile pentru omologarea punctului de trecere a frontierei pentru a începe operaţionalizarea acestuia”, mai transmite Consiliul Județean.

Instituția condusă de Silviu Hurduzeu a mai menționat pentru Express de Banat că toate modificările şi adaptările realizate în cadrul acestui proiect au fost realizate pentru a duce la bun sfârşit implementarea proiectului, subliniind în acest sens și sprijinul acordat de reprezentanţii Biroului Regional pentru Cooperare Transfrontalieră Timişoara şi cei ai Autorităţii de Management, fără acordul cărora proiectul nu ar fi putut fi dus la bun sfârşit.

Referitor la aspectul existenţei unui port, a unei gări fluviale nefolosite la Moldova Nouă, Consiliul Județean arată că investiţia nou realizată prin proiect nu putea fi posibilă pe un teren/clădire care nu se află în proprietatea aplicantului în proiect. „Punctul de trecere a frontierei de la Moldova Nouă (gara fluvială) este un punct de trecere naval. Punctul de trecere a frontierei realizat prin proiect este un punct rutier. După aprobarea finanţării proiectului a fost semnat un nou acord interstatal care reglementa înfiinţarea punctului de trecere rutier realizat în cadrul proiectului. Acestea sunt motivele identificării actualei locaţii pentru punctul de trecere a frontierei”, mai arată Consiliul Județean.