Autobuzele din Caransebeș consumă 100.000 de lei pe lună

autobuz - Felix Borcean

Serviciul de transport public în comun din Caransebeș a fost mai mult de o lună experimental. Acum se trage linie și se vor lua unele decizii cu privire la eficientizarea transportului, pentru a nu deveni o povară pe cârca bugetului local.

Pentru că au trecut aproape două luni de când autobuzele au fost puse în circulație, am întrebat călătorii despre condiţiile în care se efectuează transportul în comun.

„Programul e bun, poate o frecvență mai mare în jurul orelor când este aglomerație, când se duce lumea la serviciu, sau la întoarcere… Gratuit nu e niciodată. Oamenii care conduc autobuzele sunt plătiți și autobuzele sunt cumpărate. Dacă este gratuit complet, sunt oameni care iau transportul fără să plătească – e risc să fie mizerabil. Dacă nu dai nimic, nu ai respect pentru obiectul respectiv. Vrem să fie un loc unde te simţi bine şi să fie confortabil. Nu cred că nu e bine să nu plătească. Dar ca toată lumea să se urce fără să plătească, nu mi se pare corect”, s-ar putea astfel sintetiza cele spuse de o parte din cei ce au folosit autobuzele din Caransebeş.

Din aceste zile s-a pus în aplicare proiectul de hotărâre privind regulamentul de funcționare al transportului public în comun. Au gratuitate cei care și-au făcut tichete la Transal Urbis (și aici intră cele mai numeroase categorii sociale: elevi, studenți, copii, angajați cu salarii mici, funcționari publici, personal sanitar etc.). Pentru cei care nu au tichet de gratuitate, biletul costă 2 lei. Un abonament pentru toate liniile este 50 de lei pe lună sau 30 de lei pentru jumătate de lună.

„Se încearcă eficientizarea transportului în comun, se va schimba programul pe anumite rute, pentru că acum se știe exact când este fluxul mai mare, vom mări frecvența curselor la orele mai importante și se va reduce în rest. Locuitorii din cartierul Balta Sărată sunt foarte mulțumiți de transport, pentru că este cel mai îndepărtat cartier și cu autobuzul ajung în condiții moderne în zona supermarketurilor din Pipirig”, ne-a declarat primarul Caransebeșului, Felix Borcean.

Directorul Transal Urbis, Ilia Vintilă, ne-a vorbit despre cheltuielile avute în aceste două luni cu transportul în comun:

„Cheltuielile s-au ridicat la 100.000 de lei pe lună, combustibil, angajați, întreținerea autobuzelor. Am întocmit până acum 4000 de carduri sau legitimații de călătorie. De câteva zile s-au pus în vânzare biletele de călătorie, în valoare de 2 lei, care se găsesc la șofer. Dacă excludem pe cei cu gratuitate, la finalul zilei se încasează între 40 de lei și 150 de lei din vânzarea biletelor”.