Alternative pentru “drumul morţii”, Reşiţa-Soceni

Ultimul accident mortal care a avut loc săptămâna trecută la intrarea în Soceni, când două persoane şi-au pierdut viaţa după ce un TIR a derapat şi a intrat pe contrasens, i-a determinat pe consilierii judeţeni să caute soluţii prin care să împiedice creşterea numărului de cruci de pe marginea acestui tronson foarte periculos.

Inclusiv poliţiştii de la Rutieră recunosc, neoficial, faptul că asfaltul turnat pe DN 58 este principalul factor care generează tragedii şi nu neapărat viteza excesivă. În condiţii de căldură excesivă, pe carosabil se formează o peliculă extrem de alunecoasă, care face aproape imposibil controlul autoturismului, mai ales atunci când şi acceleraţia se calcă mai tare. Pe timp de ploaie sau ninsoare, lucrurile stau la fel de rău. Există destule voci care susţin că partea carosabilă de pe DN 58 e făcută din piatră de râu, foarte alunecoasă. Atunci când plouă, ninge sau e polei asfaltul seamănă cu un patinoar şi doar şoferii mai experimentaţi sau mai puţin grăbiţi ajung teferi acasă. Compoziţia asfaltului de pe DN 58, dar şi benzile foarte înguste, ar putea fi explicaţiile pentru o mulţime de accidente petrecute între Reşiţa şi Soceni în condiţiile în care nu s-a depăşit viteza legală.

În ultima şedinţă a Consiliului Judeţean, Boris Vatzulik a ridicat problema accidentelor mortale care se petrec cu o frecvenţă alarmantă pe DN 58. “Vă sugerez să ne gândim la un flux de transport greu între Reşiţa şi Caransebeş care să-i protezeje pe cei ce participă la traficul rutier. Maşinile de mare tonaj, cu centrul de greutate foarte sus, sunt instabile în condiţiile de trafic”, a spus Vatzulik. O soluţie nepotrivită în opinia lui Ionesie Ghiorghioni. “A bloca fluxul utilajelor grele înseamnă să blocăm economia”, a spus vicepreşedintele Consiliului Judeţean.

gif card de energie dacus 1000x100 Brantner 1000x100px

Varianta cea mai bună a fost propusă de prefectul Octavian Ţunea, numai că soluţia sa este şi cea mai costisitoare. “Şoseaua de centură pentru Reşiţa trebuie neapărat făcută, cu ieşire undeva după Soceni. Cele mai frecvente accidente pe această porţiune de drum au loc, între Reşiţa şi Soceni. Trebuie făcută o intervenţie la Guvern şi la Ministerul Transporturilor în acest sens”, a spus Ţunea. Până atunci însă, pe DN 58 se va circula la fel de periculos.

publicitate si promovare online banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/