Administrațiile publice locale se modernizează în grup. Cu ajutorul tehnologiei!

În județul Caraș-Severin a fost reactivat Grupul de Modernizare a Administrației Publice Locale. Prin intermediul Internetului și o minimă dotare, fiecare primărie din județ își poate rezolva problemele mai rapid.

În 13 septembrie, prin Ordin de Prefect, în județul Caraș-Severin a fost reactivat Grupul de Modernizare a Administrației Publice Locale. Acesta este coordonat de Instituția Prefectului Caraș-Severin și are ca scop dinamizarea procesului de modernizare a administrației publice pentru a crea o administrație eficientă, responsabilă, credibilă, transparentă și deschisă în relația cu beneficiarii serviciilor sale și, totodată, a unei administrații stabile, capabile să favorizeze și să susțină dezvoltarea socio-economică echilibrată la nivelul județului Caraș-Severin.

„Pe baza unor constatări și a unui studiu pe care l-am făcut cu privire la modul în care funcționăm ca administrație am ajuns la concluzia că există lucruri bune, dar există și multe lucruri rele. Există situații în care cred că se simte o mai mare nevoie de instruiri cu secretarii, cu promotorii care au și alte sarcini pe fișa postului și cu diferite categorii de funcționari, mai ales de la nivelul primăriilor. În acest context am evaluat posibilitatea de a iniția un sistem de videoconferință, fără a face un proiect, pentru că asta ar presupune costuri și timp până se obține finanțarea”, a declarat prefectul Florența Albu. Mai exact, reprezentantul Guvernului în teritoriu consideră că problemele privind instruirea personalului se pot rezolva ușor prin organizarea unor videoconferințe bilunare. Subiectele ar fi unele de interes primordial pentru administrațiile publice locale: felul în care se redactează hotărârile de Consiliu Local, dispozițiile de primar, astfel încât să nu mai fie nevoie de revocări ulterioare sau chiar de ajungerea în instanța de contencios administrativ.

Până acum, mai multe instituții abilitate au anunțat că doresc să se implice în acest proces de instruire, pe diverse teme: circuitul documentelor, modul de păstrare a arhivei – domeniu în care există probleme descoperite în urma controalelor, gestionarea registrelor. Este vorba despre Consiliul Județean Caraș-Severin, Inspectoratul Școlar Județean, Direcția pentru Agricultură Județeană, Direcția de Sănătate Publică, Administrația Județeană a Finanțelor Publice Caraș-Severin, Direcția Județeană pentru Sport și Tineret, Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială, Arhivele Naționale – Serviciul Județean Caraș-Severin, Direcția Județeană pentru Cultură, Sindicatul Învățământului Preuniversitar Caraș-Severin și Blocul Național Sindical – Filiala Caraș-Severin.

Înainte de fiecare videoconferință, primăriile vor fi anunțate cu privire la tematică, astfel încât să poată veni cu propuneri și întrebări.

Potrivit prefectului Florența Albu, din cele 77 de primării din Caraș-Severin, mai bine de jumătate s-au arătat interesate să facă parte din acest grup. „Am anunțat intenția noastră tuturor primăriilor. Deocamdată, 41 au spus că doresc să participe la această și ar avea deja condițiile tehnice sau, dacă nu le au, le pot achiziționa cu un minim efort financiar”. Condițiile tehnice presupun un calculator, boxe, un microfon, o cameră web și, bineînțeles, conectare la internet.

Grupul de Modernizare a Administrației Publice Locale are posibilitatea de a adopta hotărâri, care au însă un caracter de recomandare, și nu de lege.