Accesările copiilor pe Internet? În scădere pentru jocuri şi comunicare, în creştere pentru alcool şi droguri!

Un raport despre detecțiile făcute pe computerele folosite de copii, publicat în 1 iunie de Kaspersky Lab, relevă nu doar aspecte pozitive, ci unele chiar foarte îngrijorătoare.

Copiii români sunt interesați de site-urile de comunicare (47,66%), acestea fiind urmate de cele cu informații despre alcool, tutun și droguri (26,05%) și jocuri pe computer (13,13%), potrivit raportului publicat de Kaspersky Lab, citat de Mediafax. Dintre site-urile de comunicare, Facebook ocupă primul loc detașat (90,56%), urmat de Google+ (3,32%) și Twitter (2,34%). Cea mai populară platformă online de jocuri pentru copiii români este roblox.com (80,92%), urmată de minecraft.net (10,06%) și steampowered.com (6,70%), se arată în studiul Kaspersky.

Potrivit analizei, copiii au accesat site-uri de comunicare (cum ar fi platforme de social-media, servicii de mesagerie sau de e-mail) în 61% din cazuri, comparativ cu 67% în anul precedent (din mai 2015 până în aprilie 2016). Jocurile au scăzut şi ele, de la 11% la 9%, iar site-urile pentru adulți reprezintă acum 1,2% față de 1,5%. Pe de altă parte, vizitele paginilor care conțin informații despre droguri, alcool, tutun au crescut la 14% din totalul detecțiilor, deși cifra a fost de numai 9% de-a lungul perioadei de raportare precendente. Interesul pentru paginile despre software, audio și video a crescut la 6% de la 3%.

Copiii care locuiesc în țările arabe sunt cei mai interesați de site-urile de comunicare, unde 89% din detecții au avut legătură cu site-urile de comunicare. Copiii din America de Nord folosesc computerele în acest scop cel mai puțin – doar 28% din cazuri. Site-urile despre droguri, alcool și tutun sunt cele mai populare în America de Nord (32%), Oceania (30%) și Europa de Vest (26%), pe când copiii din țările arabe nu sunt interesați să acceseze aceste site-uri – doar 3% din cazuri. Categoria „Jocuri pentru calculator” urmează același model: sunt cel mai populare în America de Nord (20%), Oceania (20%), Europa de Vest (18%), dar foarte puțin populare în țările arabe (2%).

Orientul Îndepărtat – care include țări precum China, Singapore, Hong Kong, Macau, Taiwan, Japonia și Coreea de Sud – iese în evidență prin categoria e-commerce, ajungând la 13% din detecții, în vreme ce media globală este de doar 5%. Copiii din Orientul Îndepărtat folosesc, de asemenea, software și site-uri pentru adulți mai mult decât cei din alte regiuni.

Raportul acoperă 12 luni, din mai 2016 până în aprilie 2017, și se bazează pe statistici anonime ale soluțiilor Kaspersky Lab pentru PC-uri Windows și Mac-uri, cu modulul de control parental activat. Acesta prezintă procentul de vizite sau tentative de vizitare a unor site-uri.

Kaspersky Lab este o companie globală de securitate cibernetică, fondată în 1997.