A fost jaf la drumul mare! „Este inacceptabil să mai plătim 12 ani pentru un drum care este praf!”

Reșițenii plătesc de la bugetul local 12 milioane de euro ca să-și rupă mașinile prin gropile orașului! Pentru că astea le-au fost interesele sau priceperea edililor ultimilor ani, Mihai Stepanescu și Ioan Crina!

Primarul Reșiței a vorbit într-o conferință de presă despre concluziile de-a dreptul scandaloase desprinse din expertiza tehnică efectuată pe drumurile pentru care în mandatul Stepanescu municipalitatea a împrumutat 12 milioane de euro! „Pentru că nu sunt expert, am solicitat expertiză autorizată. Au rezultat aspecte importante, dintre care aș menționa doar câteva. Pe tronsonul patru, care pleacă din centru până sus, la Minda, grosimea stratului nu corespunde deloc. De fapt, pe toate cele patru tronsoane grosimea nu respectă parametrii tehnici, dar cel mai grav e pe tronsonul patru, unde în loc de 10 cm avem 3,5, 4 sau maximum 5. Materialul dintre straturi e altul decât cel din proiect și calitatea bitumului pe toate suprafețele este sub limitele admise de lege”, a subliniat Nelu Popa.

Mai departe, Primăria va comanda și o expertiză financiară pentru a vedea ce sume va pretinde ulterior celor ce au efectuat aceste lucrări. Popa spune că în primă fază va aborda constructorii, firmele Eco Bau Parc și Polmarc, pentru a încerca o înțelegere amiabilă, ceea ce ar fi benefic ambelor părți. Altfel, spune edilul, municipalitatea se va îndrepta în instanță pentru a recupera prejudiciul.

Facem o expertiză financiară să vedem cât de mare e prejudiciul. Eu nu vreau neapărat bani, eu vreau să se facă drumul așa cum trebuie, cum era în caietul de sarcini. Ideal e să ajungem la o înțelegere – Nelu Popa, primarul municipiului Reșița

Sesizare publică!

Nelu Popa a mers cu investigațiile ceva mai departe și astfel a ajuns la alte firme implicate în această afacere, printre care și cea a fostului viceprimar Ioan Crina: „Două tronsoane sunt perfecte, cele din Govândari. Două au probleme, tronsonul patru fiind cu probleme deosebite. Pe acest tronson nu a lucrat direct firma care are contract cu Primăria. În cazul subcontractării, firma avea obligativitatea să ne informeze. Am primit înscrisuri de la ei prin care ne-au informat că nu e cazul unor subcontractări. Asta deși noi știam de existența unui contract dintre Camand SRL și Speed Prod SRL care face referire cuvânt cu cuvânt la sarcinile care erau în contractul cu Eco Bau Parc SRL. E un contract de lucrări, poate că nu e considerat subcontractare, dar aici intrăm pe un alt teritoriu, care nu e al nostru. Noi facem o sesizare publică și cine e în măsură să facă verificări, să le facă! Dacă sunt infracțiuni de natură penală, instituțiile abilitate se vor sesiza”.

Conflict de interese?!

Tot de numele lui Ioan Crina mai e legată o problemă adusă în discuție de Nelu Popa. Nu cumva a fost un evident conflict de interese atunci când firma Speed Prod, a viceprimarului din mandatul trecut, a efectuat lucrări pe drumurile orașului?! Așa s-ar explica, în opinia lui Popa, și faptul că recepția lucrării pentru tronsonul patru nu e semnată, că ar fi fost de-a dreptul incredibil ca Ioan Crina să semneze și din partea Primăriei Reșița, și din partea firmei Speed Prod. Și tot Crina ar fi de vină pentru ceea ce au făcut funcționarii Primăriei atunci când și-au pus semnătura pe unele documente. „Dacă se confirmă că tronsonul patru, ăsta cu probleme mari, a fost făcut prin diverse subcontractări, predări de lucrări sau altfel de metode de o firmă în care acționarul majoritar era viceprimarul Reșiței, eu le găsesc atunci o scuză funcționarilor. Trebuie să-ți pui pielea în băț să-i spui șefului tău că lucrarea aia nu e bună. Tocmai de asta există termenul de conflict de interese, pentru că nu mai poți să fii obiectiv. Dirigintelui de șantier îi găsesc cea mai mare vină”, a declarat Popa.

Dimensiunile jafului

Pentru a avea imaginea completă a jafului făcut în bugetul local, primarul Popa a mai prezentat câteva cifre. Primăria Reșița a accesat un credit de 12 milioane de euro pentru refacerea drumurilor din oraș. Garanția a fost de trei ani. A expirat! Garanțiile de bună execuție au fost returnate, tronsonul patru e singurul căruia nu i s-a făcut recepție finală. „Pentru acest credit, în următorii 12 ani avem de plătit circa 480.000 de lei pe lună! Este inacceptabil să mai plătesc 12 ani pentru un drum care este praf!”, a încheiat Nelu Popa.