452 de competitori pentru 2 milioane de euro! Un liceu şi o grădiniţă din Caraş-Severin obţin finanţarea europeană!

1000x100 (2) mbmr 1000x100

La începutul acestei săptămâni au fost anunţate unităţile de învăţământ care vor primi finanţare europeană pentru proiecte depuse pe mobilitate în domeniul educaţiei şcolare. Doar două dintre cele patru proiecte din Caraş-Severin se regăsesc printre cele 76 aprobate spre finanţare.

Rezultatele selecţiei proiectelor de mobilitate în domeniul educaţiei şcolare, „Acţiunea Cheie 1“, din cadrul programului Erasmus+, cu termen limită 2 februarie 2017, au fost anunţate ieri, 29 mai.

Au fost depuse 452 de proiecte din întreaga ţară, care au concurat pentru cele 2 milioane de euro puse la dispoziţie din fonduri europene. Peste 400 de proiecte au îndeplinit condiţiile de eligibilitate, însă banii vor fi împărţiţi de cele mai bune 76 de proiecte, ale căror bugete acoperă suma totală alocată prin acest program de finanţare.

Cei doi câştigători din Caraş-Severin

Proiectele câştigătoare au obţinut între 78 şi 94 de puncte. Din judeţul Caraş-Severin, două proiecte au întrunit această condiţie. Pe locul al 17-lea la nivel naţional, cu 84 de puncte, s-a clasat proiectul „Diversitate și incluziune la dimensiuni europene“, depus de Liceul Tehnologic „Sf. Dimitrie” din Teregova. Acestuia i s-a aprobat întregul buget solicitat: 18.150 euro.

Va beneficia de finanţare, totodată, Grădiniţa cu Program Prelungit „Floarea-soarelui” din Reşiţa. Proiectul „Non-formal la grădiniţă“ s-a clasat pe locul al 31-lea, cu 82 de puncte, şi are un buget aprobat de 11.875 euro, în condiţiile în care se solicitaseră 12.775 euro. Potrivit paginii de Facebook a Grădiniţei „Floarea Soarelui“, meritul aparţine „echipei de scriere proiecte“ formată din Emilia Modrigan, Adela Macamete şi Coca Elena, echipă care nu se află la prima astfel de reuşită!

Unul, sub linie. Altul, mai la vale

Muzeul TM

Lista cu proiecte respinse are 370 de nume, două dintre acestea fiind din Caraş-Severin. Pe locul al 4-lea, cu 76 de puncte, deci foarte aproape de a primi finanţarea, se află Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Primăvara” din Reşiţa. A participat cu proiectul „Vreau să fiu important pentru tine – Tu, cum mă poţi ajuta?“, pentru care solicitase 28.560 euro.

Pe poziţia 168 dintre cele 370 refuzate la finanţare se află, cu 63 de puncte, proiectul „Fii parte a unui mâine mai bun!“, depus de Colegiul Naţional „Traian Lalescu” din Reşiţa. Fostul Liceu de Mate-Fizică spera că va obţine, pe această cale, o finanţare de 33.395 euro.

A fost anunţată şi o listă de rezervă cu 6 proiecte, cele care au obţinut 77-77,50 puncte. Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Primăvara” din Reşiţa a ratat şi această listă, din cauza unui singur punct.

Cu două (sau patru) flori nu se face primăvară

Programul Erasmus+ permite dezvoltarea personalului prin participarea la activităţi relevante ce au loc în altă ţară decât ţara de origine. În România sunt considerate şcoli eligibile toate instituţiile de învăţământ preuniversitar (autorizate și/sau acreditate ARACIP), inclusiv cele pentru activităţi extraşcolare şi centrele de excelenţă. În ceea ce priveşte instituţiile care pot coordona un consorţiu de şcoli, acestea pot fi: inspectorate şcolare, CJRAE, CCD, consilii judeţene, consilii locale sau primării.

Cu 2 câştigători din 76, Caraş-Severinul se află, din acest punct de vedere, puţin peste media naţională. Însă cu doar 4 proiecte depuse din totalul de 452, judeţul nostru se poziţionează în coada unui clasament ce ar ţine cont de gradul de implicare a unităţilor de învăţământ şi a administraţiilor publice locale în atragerea de astfel de finanţări europene.

Explicaţie foto: Grupă de copii de la Grădiniţa „Floarea-soarelui” din Reşiţa (sursă foto: FB).

banatica 1000x100
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/